Nyår


Nyårsafton började i hurtighetens tecken, så slipper man det resten av nästa år.
Sen var det dags för att ordna bidraget till nyårsmiddagen; Paul och jag skulle göra efterrätt. Jag började med en lätt missbedöming av receptet och malde ner alla kex vi hade, inklusive dom vi skulle äta med ost på.
Sen gick det bra, eftersom mitt andra och sista uppdrag i matlagningen bara bestod av att röra i en kastrull.

Paul med sin våldsamma hushållsmaskin som man måste ha hörselskydd till.

Fotnot: Han må se ut som en hårding, men resultatet blev rosa pannacottacheescake.

Och sen åkte vi till Maria & Micke. Han brukar för övrigt inte se ut riktigt så där.
Men han är väldigt trevlig.




Två av dom som inte var med så länge.

Cowboy-anton har tagit på sig nyårsstassen.


Å två av dom som var med ända till dagen därpå.


Gunilla är mer entusiastisk över sin berättelse än vad publiken är.


Guitarheros. En galning och en med taskig hållning.


Maria Manson. 
(Man kan låtsas att hon har nitar i ryggen istället för pärlor på koftan, för häftighetens skull.)


Drifters next.


Punch (min hemmagjorda snaps som jag alltid gör och som ingen tycker om) på punchverandan.


Och som vanligt blev det halvbrått att springa ut när alla plötsligt kommer på att det har blivit ett helt annat år.

Efter att alla vaknat (knappt somnat) vid halv sju-snåret på nyårsdagen av att Anton firade in det nya året med att skrika MAAAMMAAAAA och hälla ut lego på trägolvet från hög höjd, åt vi frukost, lunch och tittade mycket roat på fem avsnitt av Pingu. Som för övrigt måste vara ett av de mest fantastiska barnprogram någonsin, eftersom sex fullvuxna personer kan sitta och skratta så dom nästan kissar på sig när man tittar på Pingu i ringklocke-affären. Och då kan han inte ens prata.
Hur som helst så var det en mycket trevlig tillställning.
Årets nyårslöften:
1. Göra ännu mera roliga saker.
2. Inte glömma att sova mellan alla dom där roliga sakerna.
3. Inte fundera så mycket över att det är så tråkigt att träna att jag hellre låter bli och fikar något gott istället.
4. Men kanske försöka tycka att det är liiite liite roligt NÅGON gång i alla fall.
5. Fast om inte, så gör det inget.
6. Lära mig en ny maträtt. (Muffins och tårta gills inte.) Men det här kan jag stryka eftersom jag har lärt mig att göra korvstroganoff, och har levt på det större delen av det nya året.
7. Inte vänta så länge med att diska tills det bara är potatisskalaren kvar som är ren.

Gott nytt år.

Kommentarer
Postat av: Maria

Nä, inte länge kvar nu =)

2011-01-10 @ 20:04:30
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0