Morgonsamtal

Igår morse ringde telefonen och någon i andra änden sa:
-Äääjj nanna blöögmmm naaanee niii uuumm daa jaaa. Ungefär.
Det var Anton som ringde och berättade att han la pussel och hade gömt en strumpa i en låda.

Sen ringde någon fyra gånger och sökte Kari. Fram till tredje gången var jag väldigt trevlig och förstående, som den lugna filbunke (alternativt mesen) man är.
Fjärde gången sa jag att nu har du ju faktiskt redan ringt tre gånger och jag har sagt att det inte finns någon Kari här, så du kanske ska prova något annat nummer? Det skulle han ta och göra sa han.
I morse ringde han igen, men det var lite konstigt, för Kari hade inte dykt upp då heller.

Nu ska jag gå och köpa en dragspelsbok. Det tar emot, för det är den där nybörjarboken med gubben noak.
Men det är bäst att göra som fröken säger, mitt dragspelsliv ligger just nu i hans händer.
Och eftersom han har spelat en sisådär 50 år längre än mig så borde han väl veta antar jag.
Dagens skidåkning: Noll
Dagens dragspelande: Noll
Dagens glada grannar: Samtliga


Kommentarer
Postat av: Rikkard

Fröken en han? Klär han ut sig när han är fröken? :)

2011-02-17 @ 16:50:07
Postat av: Anna

Jag kanske glömde nämna i förbifarten att det är kombinerad dragshow?

2011-02-17 @ 22:37:11
Postat av: n´bestemorbror

Du riing alldrig te meg Anna fast dä kan jeg förstå, tôcker ongdomer sôm Du bry eck vell int ôm gammalgôbber sôm meg. Hörre sôm helst sa ha jeg muycke nöje å måång skratt när jeg les bloggen denn. Fortsätt å skriv utta bärre fän.

2011-02-18 @ 19:15:32
Postat av: anna

Jooorå bestemorbror, visst bryr vi oss om gammelgubbar! Speciellt bestemorbröder.

Var det fiollektionerna du tänkte på förresten?

Med tanke på hur förstainstrumentet (ja för det är väl så man säger på det musikaliska språket?) låter, så lägger jag nog det på is ett litet tag. Tills om sex veckor när den här kursen är slut.

Men du, spelar inte DU dragspel också?!! Det är så jag har fått för mig det.

Tänk, vilken liten orkester det skulle kunna bli!

Vi borde väl kunna skrapa ihop nån i släkten som kan sjunga lite också? Om inte annat hittar vi nån som får ta å börja nu.

för övrigt ringer jag gärna i övriga ärenden också. :D

2011-02-19 @ 02:08:35
Postat av: a finmoster

2011-02-20 @ 17:24:39
Postat av: a finmoster

Anna, sorry det finns ingen i vår släkt som kan sjunga, inte ens lite.

2011-02-20 @ 17:25:38
Postat av: anna

nä men jag kan ju inte spela så bra heller, så det jämnar ut sig.

2011-02-20 @ 17:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0