Men nu har det slagit runt ordentligt.


Mycket roliga grejer, lite sova.
Den här sömnlösheten har gjort mig galen.
Jag har gjort femton matlådor på en dag, bestående av lasagne och korvstroganoff. Två nya recept, EN DAG. Hade det handlat om en sådär fyra-fem år så hade allt varit i sin ordning.
Redan efter lasagnen var jag så uppspelt så jag var tvungen att höra av mig till min lika köks-handikappade vän Amelie. Vi förstod att det var något stort som höll på att hända.

Det var för två veckor sedan. Nu är det ny vecka och jag verkar inte ha blivit bättre.
Förutom att jag håller på att få skörbjugg av att äta varannan korvstroganoff och varannan lasagne, så funderade jag på att rensa skafferiet igår. "För att se om man kan sno ihop något".
Ja jag GJORDE det ju såklart inte, men bara att tanken fanns där är lite skrämmande. Men det klart, med den ensidiga kosten är det svårt att tänka riktigt klart.
Jag måste ha genomgått någon sorts förvandling. Ja, det kanske till och med har skett ett mirakel.
Men sen tog jag fram dragspelet, och det lät lika hemskt som innan. Så jag är nog inte så illa däran.

För att hålla skörbjuggen i schack fick jag ett nytt recept av Helena.
Tur någon försöker hålla mig vid liv.
Nu ska jag skriva handlingslista inför morgondagen.
Falukorv... Ketchup... Lök...

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, kul att vi redan två gånger stött på varann =) Jo snart så är vi klar med städningen av Rödön, så sen ska vi nog vara hemma lite mera =)

2011-02-21 @ 09:46:17
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0