Mina prenumerationer

Förra veckan kom lite oväntat tidningen "Gör det själv", med nogranna instruktioner hur man bygger en hall på utsidan av huset. Det följde även med en apparat som man kunde mäta fukt i väggarna med.
Säkert hemskt bra grejer, men inget som jag såhär på rak arm kan tänka mig att jag har beställt.
Jag har visserligen prenumererat på det mesta där man får en JÄÄÄTTEJÄTTEFIN premie, som man faktiskt  typ TJÄNAR på att köpa. (Typ en vindjacka i storlek unisex som jag likagärna ha kunnat tälta på fjället i, alternativt gjort fryspåsar av eftersom den inte bara var vindtät utan även LUFTtät.) 
Ja om man kommer ihåg att säga upp den innan man har råkat hamna i en treårsprenumeration som inte alls är gratis alltså.
 Men igår blev jag övertygad om att något inte står riktigt rätt till, för då kom en prenumeration på "Erövringen av rymden", en dvd och ett tygemblem som det stog apollo 11 på som man kan sätta på jackan.
Och det är jag HELT övertygad om att jag inte har beställt.
Så vem det än är som tycker att jag behöver de här intressanta sakerna, DET GÖR JAG FAKTISKT INTE.
Alldeles säkert gör jag inte det.

Nu är det höst, men eftersom det inte går så fort för mig så är detta vad som har hänt i sommar:

Jordgubbscafé på Rödön med familjen omständig.
Mycket mysig dag!








Jordgubbscafé med Gunilla




En av alla Bingoutflykter.
Det här är en av de mer avancerade turerna, där vi skulle grilla på vägen dit.
Bokstavligt talat PÅ VÄGEN DIT.


Hundar och fruntimmer bak.


Frida i finvädret.


Djup koncentration.
Observera den skräckslagna blicken på karln i andra bilen.


Stackars Alexander som var på besök blev medtvingad på bilbingo.

Jaha, och vi vann lika mycket som vanligt.

Musiktur med Thomée, med The Women!




Bärplockning med Alvin och Jennie.
Vi hann knappt knäppa loss bältena förrän Alvin sa MAAAAMMAA JAG VILL HA FIIIKA.


Sen berättade han om ett alldeles fantastiskt minne, när han hade blivit hembjuden till en björn.
Det var hemskt länge sedan, och väldigt långt bort i skogen.
Björnen hade bjussat på glass, och sen hade Alvin sån tur (Otur skulle jag se det som förstås) så han fick sova över. 
Och dagen efter fick han sällskap HELA vägen hem.
Hur mycket jag än funderade och ville, så kunde jag inte riktigt bräcka den historien.


En halv dag med två kärringar i skogen kan göra vem som helst utmattad.


Gunilla fyller år!


Och hon ska förstås få en våldsamt fin present.

Efter lite tråcklande blev det en grytlapp slash stjärtvärmare.
Jag är mycket nöjd.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken härlig sommar du har haft Anna! Och vår lilla skogstur gick inte av för hackor den heller. :D Tack snälla för en trevlig dag både i skogen och i "din" skoaffär! :) Kram kram

2010-09-15 @ 20:55:07
URL: http://lyckan2009.blogspot.com
Postat av: a finmoster

Ha det så kul med pappa!

2010-09-17 @ 14:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0