När man vet att man har fiskat klart

Förra helgen var vi på fisketur med Solveig och Allan.
TIDIGT på lördag morgon åkte vi, precis som proffsen.


Solen sken och det var storm och svinkallt.
Stämning var till en början mycket uppsluppen och glad.


Sen fick Solveig en fisk och Allan blev lite hetsk.
-Fan hon är ju som en mås.
Men Solveig var glad ändå.


Efter sex timmar lessnade Allan och packade ihop sina pinaler.
-Men jag vill fiska en timme till sa Solveig.
Det tror jag inte alls sa Allan, och så åkte vi hem.

När vi kom till Ås kom Amelie, Rikkard och Svea.
Inom kort hade hela sällskapet förutom jag och Svea somnat, så vi gick ut och cyklade trehjuling och vattnade ogräs i växthuset.

Sen fick vi jättegod middag och åkte hem.

Dagens fångst: Christer såg en fisk simma förbi hålet.
Åååhh vilken härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Lena Elmquist

Vilken härlig dag ni verkar ha haft.....;-)

Förstår du nu, varför man inte har fått isfiske som främsta fritidsintresse?

2010-05-05 @ 23:03:11
Postat av: anna

nääe lena vet du vad, det kan jag VERKLIGEN inte! vi som hade det så mysigt! :D

2010-05-18 @ 20:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0