Börje landar med helikopter



I helgen har det varit jäktigt för oss sportiga. (Eeehum) 
Marknad och hockeymatch med Salming på lördagen, och längdstafett på söndagen med Wassberg och övriga farbröder.
I Gunilla och Mats sällskap såg jag av detta: När Börje landade med helikopter, samt när Wassberg startade i skidtävlingen. Ja, man får vara nöjd med det lilla.

Börje hade vi inte så många frågor om, men med våra mycket begränsade sportkunskaper började vi spekulera i vad det var för en joker dom hade tagit in i skidtävlingen.
Medan Wassberg och de andra små seniga farbröderna värmde upp, så var det en stor skäggig karl som masade sig fram i en hiskeligt långsam fart.
"Oj, stor som ett hus" sa Gunilla med stirrande ögon.
"Stackarn dom har säkert tagit in han för att det ska vara något roligt att titta på, en som kommer sådär jättelångt efter alla andra" sa jag medlidande.
(Något som folk som inte vet bättre, (vi alltså) inte borde fundera över).
Mats sa ingenting.
Eftersom vi som sagt inte hade tid att se mer än starten, så fick vi aldrig se när den stora jokern ledsen stånkade sig i mål tio minuter efter kändisarna.

Idag läste jag i tidningen att jokern visst hette Juha Mieto, visst var väldigt känd och visst hade kommit först.
Och han såg då inte det minsta ledsen ut.

Efter detta skulle vi ut och åka skridskor.
När dagen hade börjat med strålande solsken och värme, så fortsatte den förstås med storm och snöhagel när vi väl hade tagit oss ut.

Året är inte 1810, det är bara min mobilkamera som är av sviktande kvalitét.
Precis som resten av telefonen.

Och efter ansträngning följer som bekant belöning.




Sen var det dags för min och Amelies numera obligatoriska springrunda.
Men först kollade vi på avslutningen av vinterfestivalen nere i badhusparken.
Alldeles våldsamt mysigt.










Kommentarer
Postat av: Anna i Hova

Vinterfestival? Har det kommit till Ösd efter att jag flyttade därifrån?

2010-03-18 @ 12:54:09
URL: http://ruthem.blogg.se/
Postat av: Lena H

Det är tur att du tar kort på allt som jag inte masar mig ner till stan för att titta på, så att jag ändå får se det! Du har möjligen inte bilder från draghunds-eventet i går (tror jag det var)?

2010-03-20 @ 20:49:21
Postat av: Anna

jag vet! är det inte ett alldeles väldigt bra upplägg? :D

men nån måtta får det vara, hundarna har jag inte varit på.

2010-03-21 @ 18:48:05
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0