Och gott nytt år

Nyårsafton började på bästa sätt: på badhuset med Amelie, Rikkard och Svea.


Det här var innan vi hade voltat med badringen och halvt slagit ihjäl oss.

Detta var det roligaste, samt våldsammaste inslaget i badhusbesöket.
Det roligaste bestod av att se C försöka springa/sprattla ut ur rutchkanan efter att vi ramlat av någonstans i mitten och slagit oss halvt fördärvade, med ca en meters takhöjd.
Resten var bara våldsamt.

Och dagen fortsatte, kanske inte helt enligt mina egna innersta önskemål, men ändock, med skidåkning i Ås.
Jag tröstade mig med att det i alla fall var trevligt sällskap.
I vanlig ordning försvann den manliga halvan av skaran relativt fort, jag och Amelie plogade upp varsin fåra i den första nerförsbacken, och vi beslutade snabbt att ett varv var mer än tillräckligt.


Sen var vi bjudna på god middag hemma hos Solveig och Allan.

Suddig men talande...


Nyårsdagen började med samma måttligt roande aktivitet; skidåkning.
Efter en mycket tvivelaktig färd med hunden intryckt i bilbarnstolen (eftersom pärlan plötsligt var totalt medvetslös och inte startade, så vi fick dela bil) och mig och Christer halvt in i bagageluckan, kom vi så iväg.




Denna gång ingick även en skidåkningskurs för mig och Amelie.
Hon gjorde tydligen vissa framsteg, medan jag "åkte i sidled istället för framåt".
Jag fick även en demonstration av detta, och jag förstod utan vidare kommentarer att jag INTE gjort dessa framsteg.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja får göra det då vi åker in på stan, igår åkte vi bara till krokomsporten =)

Ser att du haft en aktiv jul och nyår. KUL!!

2010-01-03 @ 10:27:31
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0