Baluns i Hällesjö

Jahaja, då var första balen i Hällesjö för sommaren avklarad.
En bil full med fruntimmer, köttfärspaj, jordgubbar, rulltårta samt kalasmuffins, det kunde inte bli mycket bättre!








Mycket trevlig kväll, med något litet undantag. 
Jag borde börjat ana oråd redan innan vi började dansa, när undantaget glatt kliade sig innanför byxorna (och det var inte i byxbenet han grävde) och meddelade att "det var helvetes mycket mygg ikväll!"
Jag försökte försvinna rakt ner genom golvplankorna, men förstod när objektet i fråga hade börjat dansa en alldeles egen dans med tillhörande sång, att jag inte hade lyckats.
Sen var vi tvugna att dansa.
Undantaget var övertygad att han var John Travolta med full kontroll på armar och ben, vilket inte var läget på något sätt alls.
Han gick ut hårt och intensivt för att sedan öka.
Han bände och vred och slet och tyckte verkligen att han var guds gåva  till de stackars danssugna kvinnorna, medan jag desperat försökte hålla i mig så gott det gick.
Samtidigt körde han helikoptern med ena armen och höll fast mig lite för hårt för att det skulle vara sunt (eller bekvämt på något sätt överhuvudtaget) med den andra.
Den tidigare så fina och mysiga panflöjtlåten (ja med inslag av lite fler instrument också då) var totalt förbytt mot något väldigt otäckt.
-DET GÅR JU FINT DET HÄR! ropade hemskingen glatt, precis när han hade gjort ett högst okontrollerat dödskast där jag alldeles tydligt hörde hur det knakade i min fot, eftersom jag hade gått ner i någon slags brygga och hade örat alldeles i närheten av fotknölen.
Blir det inte tyst på den där panflöjtsjäveln snart så dör jag, tänkte jag där jag kastades och bändes runt. Några knak senare var det så äntligen över och jag kunde halta därifrån.

Annars en mycket trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Lena H

Nu har jag hittat ännu fler anledningar till att inte gå på dans, förutom redan funna panelhöneproblemet (Bjud upp mig. Jag kan dansa. Å jag har en fin tröja också.), och att det är äckligt att bli svettad på av (iaf okänt)folk. Man kan t o m få svett i örat. Däremot verkar kakkalaset ett trevligt inslag som skulle kunna väga upp en del annat (inte svett i örat dock).

2010-08-11 @ 17:27:39
Postat av: Frida

det är bara för att du är så söt som sånt här händer!

Du får testa nästa gång att va ful och en-bent, det hjälper nog!

2010-08-11 @ 21:06:02
Postat av: anna

Men lena, du måste komma ihåg att det här är i värsta undantagsfall! svettpölen i örat är däremot i proncip obligatorisk, men man vänjer sig.



Frida du är väl den gulligaste du!!

2010-08-27 @ 13:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0