Miras dop

För några veckor sen döptes lill-Mira i Lits kyrka.


De mindre deltagarnas intresse för själva dopet var inte så våldsamt, men vid presentöppningen ökade engagemanget avsevärt.
Jennie, Svea och delar av Lillsjöhögen gangsters.


Svea ska bara hjälpa till lite.




Jag började med misstaget att ta med ett kinderägg till storebror Alvin, som han glatt mottog innan fikat.
Detta upptäcktes förstås snart av polaren (jag som var så diskret) som började storgrina. 
Jennie skulle försöka återställa den glada dop-stämningen, frågade vart han hade fått den där himla chokladbiten och varför han inte hade delat med sig (skulle inte jag heller ha gjort).
Jag skruvade lite obekvämt på mig, flyttade mej en bit bort och kände mig hemskt skyldig.
En fin dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0