Lekparksfödsel och lite annat som hänt sen sist



Dejt med Alvin och Jennie i lekparken, med tillhörande fika.
Alvin skulle ha fått en lillasyster dagen innan våran lilla träff, vilket gjorde mig lite nervös för att behöva vara behjälplig vid en eventuell födsel vid rutchkanorna.
Jennie själv var däremot inte ett dugg orolig, "det kommer när det kommer" sa hon.
Och det var just det jag var rädd för. 




Med tanke på minen skulle man kunna tro att det är någon våldsam åkattraktion på Gröna Lund,
men det är den lilla ett-och-ett-halvt-varvs-barnrutchkanan i badhusparken.
Nog så skrämmande.


Det var kalas-väder och vi kollade på båtar.
Alvin undrade ca 25 gånger vart "Tometen" var, och till slut kom vi på
att Thomée var ute och åkte.




Trots den stora magen kom det ingen bebis.


Men sen så! Vid nästa träff hade magen krymp och Mira växt.
Åååhhh....

Som filosofen och den kloke vännen Andreas en gång sade: Det börjar rycka lite i äggstockarna.
Och SOM det ryckte.

                                                                                                                                                      

Lätt renovering.


Efter att äntligen kommit på vart pianot skulle passa bra, upptäckte jag att det fattades en centimeter för att få in det.
Det fanns två alternativ: röja elementet ur vägen, eller slipa lite på vägglisten. Det första kändes inte helt aktuellt.
Sagt och gjort, jag började fila lite. Hjälpte inte speciellt mycket. Tog bort den lilla kanten längst ut och tänkte att det HÄR blir ju väldigt bra, det kommer att räcka PRECIS.                                                            
Men det räckte inte riktigt precis, och då var jag tvungen att ta fram stämjärnet, stora hammaren
(jag har även en liten för de små projekten. det här var ett större. eller BLEV ett större. från finslipning till storgrovbetongarbete) och en skruvmejsel.
Jag bände och högg och drog, som en riktig hantverkare. I princip.
Jag vet ju att det är lite varierande kvalitet på väggarna, men förträngde detta ända tills det sa knakelibrak och det började ramlade ut saker ur väggen.                   
Det kändes trots allt bra, det skulle ju bli så fint!                       
Pianot gick äntligen in alldeles perfekt, men BLEV DET BRA?? Nä.
Så nu har jag hål i väggen och pianot står inklämt i sovrummet så man måste klättra över sängen för att komma in. Bra och genomtänkt.

                                                                                                                                                              

Ledig torsdag med gröt och sillfrukost, och härlig morgonpromenad.






                                                                                                                                                      


Efter en hel del turer till Sundsvall på dans i sommar, så var det då dags för
finalen i Kovland. En munter skara tryckte ihop sig i bilen och begav sig glatt de nitton milen.


En hel tjej och en halv chaufför.

På vägen hem sov vi flickor i baksätet med Lars-Erik som kudde, en praktisk och mycket bekväm lösning.

                                                                                                                                           

 Diverse dejter med Svea. Här på fin thé-bjudning i tältet där det var ca 40 grader eftersom vi förstås var tvugna att stänga igen dörren (läs: det enda lilla lufthål som fanns).



                                                                                                                                                                                                                                           
                                                                                                                                                                          

Slutligen så har pärlan den yngre (cykeln) blivit stulen.
Först misstänkte jag att jag hade cyklat iväg med den nånstans och glömt bort det.
Men riktigt så disträ är inte ens jag, så då förstod jag att det var nån himla ligist
som hade snott den.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
Men en månad senare hittade jag pärlan utanför ica, så jag stal tillbaka den och cyklade hem.
En solskenshistoria så det förslår.
Nu planerar jag starkt på att montera en övervakningskamera med inbygd bomb på styret, så att dom vet att dom jävlas med FEL CYKEL.

Andra trevliga saker som ägt rum är kräftskiva med tillhörande intriger. 
Återupptagning av onsdags-tjejkvällarna efter sommaruppehållet. Ååååhhhh vad mycket skvaller vi hade! En förlovning, ett husköp, en som lärt sej gå (dock ingen av oss), några nya dejter, självklart med tillhörande detaljer.
Jag var fikaansvarig denna kväll, och hade dukat upp med brie och salami-mackor. Inga kakpaket eller annat onyttigt, för att börja hösten på bästa nyttiga sätt. 
Gunilla började sitt besök med att påpeka att hon var väldigt hungrig, speciellt på något sliskigt förstås. Och att två av sakerna på hennes kan-inte-äta-lista (förutom senap och sparris och hundra andra grejer) var salami samt brieost.
"Men jag kan ju ta en med SMÖR på jag" muttrade hon.
Annars en mycket bra kväll.


Kommentarer
Postat av: Miakela

sööööt bebbe=)

2009-09-22 @ 23:59:07
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Maria

Tänkte skiva detsamma som ovanstående jag =)

2009-09-23 @ 10:07:26
URL: http://iamiamaria.blogg.se/
Postat av: Amelie Nilsson

Du tar så grymma naturbilder Anna. Nästan så jag börjar misstänka att du knycker dem från nån proffsfotograf. ;)

Svea hälsar förresten att du är välkommen tillbaka på påtår näääär du vill.

2009-09-23 @ 21:13:09
URL: http://www.stenen.net
Postat av: Jennie

Vilken härlig dag vi hade i Badhusparken! Du är bara bäst Anna, tack snälla för barnvakten förra veckan!

Du har så bra hand om barn. Vem vet, snart kanske du sitter med en egen liten bebis i din famn?! ;-)

2009-09-24 @ 14:17:21
URL: http://www.lyckan2009.blogspot.com/
Postat av: anna

KNYCKER från proffsfotograf??? ÄR jag inte en proffsfotograf??



jennie nu tycker jag du skenar iväg alldeles väldigt. jag trivs nog bäst med att hyra mej ett barn med jämna mellanrum.

det var så mysigt, och jag är så gärna barnvakt när som helst, det vet du. :)



kraaam på er allihopa!

2009-09-24 @ 22:44:56
Postat av: Kudden

Funderar lite....övervakningskamera med inbyggd bomb? Hur tänkte du då? ;-)



Kul med blixtbleka i-bilen-bilder, saknar redan sommardansresorna, det finns en charm med alla dessa mil som man väljer att ränna fram och tillbaka, i gott sällskap!

2009-09-27 @ 12:40:48
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: Andreas

Hrrm



jag misstnker att det är jag som är den i bloggen omnämnda filosofen... :-D

2009-10-18 @ 17:55:30
Postat av: anna

oh ja. :D

2009-10-19 @ 11:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0