Dagens telefonsamtal till Telia

Liten bakgrund: Jag  har beställt telefon via bredbandet, alltså ingår abonemanget i den kostnaden.
ÄNDÅ fick jag en räkning på 600 idag.
Alltså:

Ring Ring
Automatiska Telefonsvarartanten (Tft): "Välkommen till Telia. Här beskriver du ditt ärende med egna ord. Vad gäller ditt ärende?"
Jag: "Telefoni"
Tystnad
Tft: "Vad gäller ditt ärende?"
Jag: "Telefon"

Tystnad

Tystnad

Tft: "Ursäkta, jag uppfattade inte vad ditt ärende gäller. Gäller det annat, säg annat"
Jag: "Det gäller TELEFON"
Tft: "Ursäkta, jag uppfattade inte vad ditt ärende gäller. Gäller det annat, säg annat"
Jag lätt irriterad: " MEN DET GÄLLER INTE ANNAT DET GÄLLER TEEELEEEFOOON HEMTELEFÅÅÅN"
Tft: "Du får nu knappa in vad ditt ärende gäller. Gäller det bla bla bla bla."
Jag knappar.
Kommer fram till Joakim som säger att jag har kommit till fel ställe, men han ska minsann vidarekoppla mej till rätt.
Tft: "Du blir nu kopplad till bla bla bla"
Ååh, äntligen, tänker jag och sjunker ner lite avslappnat i soffan.
Knaster sprak, klick, piiiiiiip.
Lätt upprörd.
Ringer igen.
"Välkommen till Telia. Här beskriver du ditt ärende med egna ord. Vad gäller ditt ärende?"
Herregud, SÅ otydlig kan jag väl inte vara?? Jag är visserligen lite förkyld, men vad jag förstår så fattar folk fortfarande vad jag säger.
 Jag: "TEEELEEEFOOON"
Tft: "Gäller ditt ärende telefoni?"
Jag: "Ja!! Ja!!"
Tft: "Ursäkta, jag uppfattade inte vad ditt ärende gäller. Gäller det annat, säg annat"

Kommentarer
Postat av: knivlisa

hehe, man kan ha rätt kul med röststyrda snubbar ändå.. Men man blir ju bindgalen.

2009-05-26 @ 13:30:46
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: Isabel

Tack för tipset! Jag läste dock inte ditt tips förrän innan jag hittat kläder, vilka du nu kan se på min blogg. Det blev dock kläder från H&M, min favoritaffär! ;) Ha en skön kväll! Mvh Isabel

2009-05-26 @ 17:21:04
URL: http://isabellicious.blogspot.com
Postat av: Karin Nordlund

Hej!

Har du fått hjälp med ditt ärende nu? Om inte får du gärna ta kontakt med mig så ska jag se över din faktura. Du kan kontakta mig på den mailadress jag uppgett.

Med vänlig hälsning

Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

2009-05-27 @ 08:46:39
Postat av: BlackOrca

Det finns inget mer man kan hata en hel dag som en dryg telefonväxel... Men jag skrattade vädligt gott när jag läste din blogg. Finns inget underbarare än att sitta i sånna växlar //Ha det bäst

2010-10-26 @ 11:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0