Åååååhhhh det är så tråkigt, samt Dagens ofrivilliga undersökning



Efter att ha druckit blåbärssoppa ur coctail-glas, ätit gröt ur kastrull samt brett smårgåsen med tesked (jag har väldigt många fler teskedar än knivar) i en veckas tid,  var jag så tvungen att diska idag.
Den som säger att "det är ganska rofyllt att diska" har aldrig varit med om något rofyllt och får med glädje komma hit och fylla sej med ro i min diskho för dom har FEL FEL FEEEEL.
Jag skulle hellre bryta ett ben. Det låter hårt men är sant.
Så för att lindra tristessen var jag tvungen att göra bubblor och ta lite kort.




Så till undersökningen.
Fiskbullar i hummersås som man råkar glömma i en liten burk bakom diskhögen börjar lukta mycket märkligt efter bara ett dygn faktiskt. I mina andra gastronomiska/naturvetenskapliga/zoologiska (beroende på hur långt gågna dom är är) undersökningar, har det mesta klarat av att vara bortglömt betydligt längre innan jag märkt något.
Till exempel pajen som jag glömde bakom köksgardinen. Den var visserligen ganska hård efter några veckor, men såg fullt ätbar ut och var helt luktfri.

Nu har det tagit två timmar med den här himla disken och jag måste nog ta tag i den där fiskbullelådan.
Urk.


Kommentarer
Postat av: Maria

Anton gjorde bubblor av snor i näsan idag. Kanske du vill komma hit och fotografera det också?

2009-05-30 @ 23:00:16
Postat av: Kristin

Hmm, man börjar ju undra hur det luktar i ditt kök egentligen :) Kram

2009-05-31 @ 20:41:19
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:

Du är helt outständing vad gäller bloggande. Har man tråkigt är det bara att knappa in annastekpanna så får man sig ett gott skratt!!

Kram!

2009-06-01 @ 21:58:50
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Lena H

Håller fullständigt med vad gäller disken! Rofyllt?! Pah! Det skulle vara ack så mycket mera rofyllt att lyssna på en diskmaskin eller titta på en snygg tvåbent dito.

2009-06-16 @ 18:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0