Semester!!

Första semesterkvällen har firats stort med diskning och umgänge med mej själv.       
Det var på tiden med både det ena och det andra.
Jag har även hunnit uppleva en skräck-bilfärd hem från jobbet.
Om man är trafik-rädd är inte yranveckan den allra bästa ur mental hälsa-synpunkt. Bilar överallt och från alla håll. Norskarna kör framåt och bakåt och svänger åt alla håll.
Spiken i kistan bankades i när jag skulle in i stora rondellen som jag numer vågar mej till att köra i ibland, för att slippa köra åt fel håll och runt hela stan när jag ska hem för att undvika vänstersvängar.
I alla fall.
Norsken framför blinkar vänster. Inget konstigt med det, jag blev lite rörd över att han var så trevlig och tydlig med att visa vart han skulle redan innan han kört in i rondellen. Det är inte många som är så duktiga förutom jag.
Tills jag förstår att han tänkt svänga vänster IN I rondellen. Inte in i den och SEN vänster, utan åka in åt fel håll.
Med hjärtat i halsgropen ser jag hur han försöker göra en 100 graders vänstersväng för att komma in åt fel håll i den där himla rondellen, men han fattar trots allt att något inte verkar stämma när alla håller på att köra över han. Så han svänger tillbaka och kör åt rätt håll istället.
Jag finner inga ord och det är nog lika bra. Nu törs jag inte åka bil förrän nästa vecka.

Vi har redan förfirat semestern lite i veckan, med krogstråket och dans i hällesjö. Mycket bra början!
Dessutom är den fasansfulla värmen äntligen borta och jag sitter och dagdrömmer om regn och tre plusgrader på semestern. 
 Jahaja, en liten uppdatering från de senaste veckorna.

Myskväll hos familjen Nilsson-Sten.
Tant Anna lär Svea de mest grundläggande bitarna i livet.


Svea fångad av en stormvind Sten



Härligt väder = många cykelturer.
Men trots allt lessnar man även på solsting och svettig cykelbak.





Fina fina Mordviken




 Jag har lyckats tjata mej till en fisketur.
30 grader varmt. Pappa är lite wild and crazy och kavlar upp arbetsbyxorna.


Det känns alltid som en sådan mysig idé att ta med Sally ut på sjön. Innan man har kommit ut på sjön.
Under fem minuter har hon varit på väg ut ur båten åtskilliga gånger, försökt jaga fåglar och hänger mer utanför kanten än innanför.
Tills hon får dela säte och sitta i knä.






Anna & Gunilla goes krogstråket. 
Och rekommenderar varmt dessa gossar.  Åååååhhh man blir alldeles glad!



Anna & Gunilla goes på dans.
Och slår ihop sina matlagningskunskaper och värmer upp med spagetti, bacon och rödvin.
Bättre kan det inte bli.




Det har även fiskats en del.
Första turen ägde rum på Andersön, där vi hamnade bredvid en stackars familj med minst tjugo barn som hade suttit och fiskat halva dagen utan att få något.
Fiskarn (jag) slängde ut specialkastspöt som pappa har byggt om till lite alltmöjligt-spö, och fick förstås genast napp.
Ungarna blev arga och gnällde över livets orättvisor. Men de återfick väldigt snart det goda humöret när jag hade fastnat, ryckt av linan och fick åka hem.
En trevlig tur.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Så vackra bilder och en sådan fin vovve!!

2009-08-03 @ 08:48:50
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0