Det känns bra att släkten hjälps åt att reda ut saker och ting.



Jag känner att det behövs en sammanfattning av den här kyrkliga diskussionen:

Postat av: Kusin Monica

Ja, du Anna, vi är ju så väldigt kyrkliga i Anderssons släkten. Jag tänker bla på min far och hans kära syster i Göteborg. Även deras far var väldigt begeistrad i kyrkan, om jag inte missminner mig. Min Pappa är ju känd för att gå i kyrkan väldigt ofta, jag tror han går vart tionde år eller så...


Postat av: a finmoster

Ja du Monica, där har du helt fel. Annas kyrkliga intresse kommer från mej. I min väldigt gröna barndom gick jag i kyrkan varje söndag. Av vilken anledning kommer jag inte ihåg. Men jag är väldigt glad att Anna började på samma bana som jag. Dock skrev jag aldrig några anteckningar.


Postat av: anna

Aaaahh, nu börjar bitarna falla på plats.
Det är konstigt hur mycket finmoster har präglat våra liv egentligen, alla positiva egenskaper tycks komma därifrån. Utan att vi visste om det!


Postat av: a fin-moster

Äääntligen har 10 öringen trillat ner!! Tänk att det skulle ta så många år innan ni insåg min storhet.
Ja du Anna, kan det vara så att du hälsat på morfar (Gunnar) och mormor och de haft besök av Rune. En gammal kompis till morfar som ofta hälsade på hos dom.De satt vid köksbordet, ibland med en kaffekask, och berättade gamla historier.


Postat av: a finmoster

Sista kommentaren från min sida om din ärvda kyrklighet: din bestemorbror brukade stå på kökssoffan när han var liten och agera präst. Hans dåvarande predikningar liknar dom han brukar hålla nuförtiden. Så troligtvis kommer mycket från honom också.

Postat av: n´bestemorbror

Jag minns inte vad mina predikningar från den tiden gick ut på men jag anar att dom förändrats i rakt motsatt riktning under årens lopp.



Efter detta vill jag bara tillägga att jag är (och förmodligen bör vara) ytterst tacksam för att det trots allt har gått ganska bra för mig i livet.

Nu har jag lärt mig hur man lägger upp en film (helt nya möjligheter öppnar sig!), så den första filmen blir på min nybakade limpa.
Som med stor fördel kan användas som tillhygge, eftersom den inte ger vika för något.


Nu ska jag fika oboy och en skiva vapen-limpa.

Kommentarer
Postat av: Helena

Förstår att det behövs lite (eller mycket) oboy för att ens kunna tugga den där limpan! Men den smakade säkert bra!!

2009-01-22 @ 22:37:37
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: a finmoster

Men kära lilla Anna, vad glad jag blir, tänk vad mycket du har ärvt av mina talanger. Även bakningen! När jag var i din ålder sålde jag mina frallor till försvaret som kanonkulor. Visst ska väl frallor stå i ugnen minst en timme, så dom får färg? Numer är det maken som bakar!

2009-01-23 @ 08:09:07
Postat av: Kusin Monica

Den där limpan påminner om några kakor som pappa och jag bakade när jag var liten. Vi kallade kakorna ökensten...

2009-01-23 @ 09:42:00
Postat av: Kristin

Men Anna lärde inte du dig att baka bröd på Aston, det gjorde ju jag :) Kramkram

2009-01-25 @ 19:07:15
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0