Fredag eftermiddag

= Dags att fixa skidor. Dessvärre var det inga som passade, varken räser-skidorna som jag fått låna eller mina egna.
Så det blir mina egna.
Dagen i helhet:
1: Gå på intersport med alla skidor och kolla om dom kan se vilka som passar bäst. Det kan dom. Men det kostar 450:- eftersom dom måste ta bort vallan på alla skidor, tackar men nej tack. Släpa hem tre par skidor och en flaska vallaväck, resultat: Rena skidor och vallaväck överallt.  = jättejättehalt. Allt utom skidorna är halt. Till och med foppatofflorna som brukar suga fast i golvet glider fram över furugolvet.

2: Gå tillbaka med tre par rena skidor för att köpa tejp-valla och konstatera att jag är för tung för allihopa, samt att dom som är minst dåliga måste glidvallas. Dom har inte tid. Jag glömmer tejpen.
3: Ringa utsikten och kolla om dom kan valla. Det kan dom. Jag åker dit, då kan dom inte.
4: Ner på stan med pärlan som hostar och slirar och det är snömodd å is och stopp i rondellen och jag vill hem.
In på stadium. Där jobbar räddaren i nöden som kan fixa skidorna innan dom stäger om en timme och lägga på tejp.
Det var tur att jag var ute i så god tid så att dom hann..

Klart! Lägg märke till lappen, som ett minnesmonument av mina tidigare framgångar.

Bettan fredags-slappar i bakgrunden.

Nu ska jag åka på dans, så jag hinner tyvärr inte prova skidorna. Men dom är så fina så det är säkert jättebra.
I morrn far vi!!

Åh nej, jag hittar inte min skidmössa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0