Resan del 1

Torsdag 20.43: tåget går, jag är mätt och belåten efter att ha inmundigat en hamburgare på max. Eller från max i bilen eftersom det visst blev lite bråttom.
Åååh det här ska bli skönt tänkte jag, nöjd över mej själv efter att ha bokat ligg-vagn i stället för att sitta ett halvt dygn som vi har gjort förut.
Inget kan gå fel.
Min stora fasa var att få en stor snarkande karl i samma kupé, (eftersom jag får panik av snark) men det var bara jag, en tant å en farbror och det var väldigt lugnt och tyst.
Förutom att det gnekade nåt alldeles hemskt i sängen varje gång det svängde.
Sen blev det tydligen en väldigt lång raksträcka för jag somnade till.
23.05 vaknar jag och möts jag av denna syn:

Två enormt långa, vita, nakna ben intill sängkanten.
Plötsligt var det fullt i kupén, men det var bara dom här benen som syndes.
Amen det fattar man väl att man inte KLÄR AV SEJ in på bara mini-kalsongerna om man är i en ligg-vagn med fem andra som ligger påklädda.
Sen började ett roligt litet skådespel när lång-ben skulle försöka klättra upp till sin sängplats (han var i princip uppe i den bara genom att stå på golvet), och jag var genast vaken.
Först skulle han komma upp på den smala lilla stegen, sen försöka klättra in till sängen genom den där selen som sängen sitter fast i. Det tog en stund och jag trodde verkligen att han skulle fastna på vägen, men rätt vad det var så var han inne. 
När han sen med lite möda hade vecklat ut sej i sängen och lagt sej till rätta, brakade det till och sängen liksom hoppade ner en bit.
Tjejen nedanför hoppade rakt upp och verkade mycket skeptisk.
Jag försökte hålla mej för skratt.
Han trasslade sej ut från sängen och ner på stegen igen och halv-lade sej över den stackars tjejen för att sätta fast nån spärr på sängen. Samma procedur upp igen.
Men då hann han inte ens vika ut benen förrän det knakade till igen.
"GAAAAAHHH" skrek tjejen och jag FÖRSÖKTE verkligen att inte skratta.
Ner för stegen, över tjejen, fixa spärren.
Lång-ben: " Vi får väl hoppas att det håller den här gången" 
Stackars tjejen var nu MYCKET irriterad. Och förmodligen ganska rädd för att mosas. "HOPPAS?!? Ja det får vi väl VERKLIGEN HOPPAS!! Lätt för dej att säga som ligger ÖVERST!!"
Sen gick det bra och jag tänkte att nu, nu somnar jag nog snart.
Men det tog inte lång tid förrän lång-ben började snarka och sängen fortsatte att knaka.
Jag låg och filosoferade några timmar, och började så smått vänja med vid de hemska ljuden.
Då klonkade det till i bakhuvet. Något förvirrad hittar jag en mobil-telefon vid kudden samtidigt som jag hör killen ovanför skruva lite diskret på sej och mumlar "det kanske inte var så bra ställe att ha den på.." nej det kanske inte var det sa jag och tänkte att här blir det nog inte mycket sova.

Fredag var jag på stan och fixade lite saker till kalaset.

På lördagen anlände Björn med tåget (bara tre timmar försenad) och vi köpte det sista till paketen.


Sen var det BRÖLLOPS-KALAS!! Ååååh, dom var så fina och det var så HIMLA KUL!!!
Så här blev presenten:

Hanna & Rikhard 100 år.



Hanna har fixat tant-permanent.

Och Rikhard äter förstås korv-macka



Kak-presenten med rosor på. Jag hade inga fler blommor vid förevnings-tillfället, men det blev hemskt fint sen.
Dom hamnade i en romantisk kak-burk med traktorer på. Det var inte jag som valde den.

Jag glömde förstås kameran på kalaset, så det blir inga fler bilder just nu.


Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Du... jag älskar dina egenritade bilder! Vi är nog många som är glada att du köpte den där ritbrädan till datorn. :)

2008-09-15 @ 19:43:29
URL: http://www.stenen.net
Postat av: anna

haha, det var roligt att höra :D tyvärr är ritbrädan inte med i bilden längre eftersom den var SKITDÅLIG. nu hoppas jag att det kommer lite mer svea-bilder snart! :) kram

2008-09-15 @ 20:08:37
Postat av: a finmoster

Anna! Tredje gången gillt! Nästa gång åker du sovvagn för damer, kollar med konduktören om det ska döna in nån mitt i natten, sätt i öronproppar, släpp en fis, så får du säkert åka ensam sen och därmed sova gott. Välkommen till Göteborg igen!

2008-09-15 @ 20:46:46
Postat av: anna

fin-moster, du har alltid några bra tips i bakfickan! :D

problemet var bara att det inte fanns några dam-kupéer kvar, annars var det plan A.

men det gjorde inget, för det var så trevligt i alla fall! :D

nästa gång blir det en längre tur så jag hinner komma och hälsa på.

kram kram

2008-09-16 @ 08:25:15
Postat av: Ronny Östberg

HAHAHAHAHA!!! jag läste historien om "långben" i sovvagnen. Jag kunde inte hålla mig för skratt när jag läste, hur kunde du hålla tyst i kupen vet jag inte :-D

2008-10-18 @ 22:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0