The handy-womans

Igår skulle jag hjälpa Gunilla att skruva ihop hennes nya stolar. Jag var inte så behjälplig i själva monteringen, däremot stod jag för fantastisk underhållning och ett otroligt sällskap. Av sex stolar var två klara efter våran kväll. Eller, en och en halv, den andra var lite ostabil när vi avslutade och fikade istället. Efter några missöden (fel i beskrivningen förstås) så vi var tvugna att spika lite extra hål och göra vissa ändringar i instruktionsbladet. Jag hade förstås inget med detta att göra.

Gunilla har lessnat på små verktyg och dragit fram värre grejer. 

Det gick lite dåligt i början, men när hon lagt ur backen (man säger så i byggbranchen) på apparaten så gick det betydligt bättre.
Tyvärr syns inte Gunillas gigantiska hantverkar-mys-shorts som hon piffade upp kvällen med utanpå strumpbyxorna, inte heller kaninöronen som inte helt matchade byggar-looken men som var mycket underhållande.

Å så en annan liten sak....

Maria & Mickes lilla mini-Micke som har kommit ut!!!!
Hoppas dom kommer hem snart så jag kan åka dit och lukta lite på han..
Och så han får se pärlan förstås.
.

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Man blir alltid lika glad av ett nytt inlägg av dig Anna.

Och gud vad söt "lill-micke" (hoppas de kommer på nåt bättre namn snarast) är! :)

Och vad glad han ska bli när han får se pärlan. ;)

Kram på´re Anna.

2008-10-15 @ 21:35:40
URL: http://www.stenen.se
Postat av: anna

du är så snäll!

dom vet inte riktigt om att han heter lill-micke än.

och jag har hört att han är väldigt förväntansfull inför att få se bilen. tror jag det!

jag känner mej som feber-svea just nu, det enda som fattas är spjälsängen. annars har vi samma symptom, bara ligger, har feber, är lite gnällig och törstig.

kram

2008-10-16 @ 05:30:29
Postat av: Amelie Nilsson

Huvva då! :( Krya på dig!

2008-10-16 @ 10:21:13
URL: http://www.stenen.se
Postat av: Rikkard

Grabben kan ju få en snevriden värld av hur bilar ska se ut och vara om han får se Pärlan. Skona honom från det ;)

2008-10-16 @ 14:04:54
Postat av: anna

hörrödu rikkard, jag skulle vilja säga att han är lyckligt lottad som får en så bra start i livet.

2008-10-16 @ 16:28:18
Postat av: Jennie

Girl Power!!!! Det är bra att ni visar var skåpet (eller kanske man ska säga stolen) ska stå tjejer! Ni såg ju ut som värsta snickarna.... ;-)

Vilken liten sötnos han är "lill-micke". Du får hälsa och gratulera Maria!

Hur går det med planeringen av tjejmiddagen då? ;-)

2008-10-16 @ 21:12:13
Postat av: Mari Persson

haha klockrena bilder, skulle lätt ha viljat vart med i bygget...kunde typ har vart byggledare eller coach eller va det nu heter i byggbranschen.. suttit på en stol, ätit kakor, druckit saft eller liknande och sagt åt er att öka takten..det skulle vart sjukt kul..visst.?? hehe

åh vilken söt pojk dom fick..=) hälsa Grattis från mig.

2008-10-26 @ 21:16:41
URL: http://maripersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0