Jag ska aldrig aldrig nånsin köra bil igen. Skitbil.


Igår åkte jag och Cissi ut till Maria & Mini-Micke (stor-Micke också fast han var inte hemma) för att ha tjej-kväll.
Det var så mysigt och våra fördomar om att nyblivna mammor mest pratar om bajs och dess olika former besannades. Men med våra moders-hjärtan smälte vi snabbt in i stor-brakare och lill-brakare-diskussionerna. Det var så trevligt!
I vanlig ordning hoppade vi över lång-promenaden (som var huvudsyftet i begynnelsen) och koncentrerade oss på fika och bonde söker fru istället.
När vi skulle åka hem var det alldeles hemskt dimmigt och jag gick igenom möjliga sätt att ta sig hem utan att behöva ta med bilen. Det gick inte så bra och vi åkte iväg i pärlan. Det var INTE kul, man såg knappt ut alls. Dessutom var det säkert jättejättehalt. Och en massa älgar som stog och lurade. När dimman lättat och det bara var så där som-vanligt-hemskt att köra, började plötsligt olje-lampan lysa.
Liksom skräcken i mina ögon.
Jag trodde förstås (igen) att bilen skulle explodera/brinna upp/båda delarna.
Sen stannade den. Så vi rullade in på en gårdsplan och ringde efter räddning. Och började fundera på möjliga alternativa namn till mini-Micke som sysselsättning. Vi kom inte på något.
När räddning anlänt och konstaterat att det inte alls var något fel på oljan (samt några kommentarer såsom ÅÅÅÅÅHHHH fruntimmer och lite annat), pärlan hade nog stannat först och då börjar den där himla lampan lysa. Men det var faktiskt nerförsbacke så man märkte liksom inte att den dog i farten.
Sen startade den igen och så åkte vi hem.
I morgon är jag ledig.

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Skönt att det slutade lyckligt med pärlan. :) Då kan du ju köra igen trots allt. ;)

2008-11-07 @ 10:21:10
URL: http://stenen.net
Postat av: Maria

Ja, åh så trevligt det var i onsdags!!! Men vad jag blev orolig när ni ringde och sa att pärlan hade stannat. Tänkte att jag skulle ta bilen och köra in till stan så där på nattakvisten med lill-Micke i barnstolen och rädda er... men kom på att vår bil inte var mycket bättre. Batteriet fugerar nämligen inte som det ska, hade kanske tagit mig till Hökbäcks värdshus om jag hade haft tur! Även yngre bilar kan krångla:-)

2008-11-07 @ 18:31:09
Postat av: Anonym

jag harinte hunnit läsa din blogg än vi hörs hej

2008-11-07 @ 19:24:36
Postat av: Rikkard

Inte för att vara negativ, pärlan är säkert jättefin och bra på många sätt. Men jag tror att ditt bilkörande skulle kunna förvandlas till någonting som du skulle kunna uppfatta som roligt och trevligt med en lite trevligare bil :)

2008-11-07 @ 19:39:20
Postat av: anna

hej pappa, du måste komma ihåg att skriva vem du är.

2008-11-07 @ 19:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0