Men ÅÅÅÅÅHHH

Jag som hade skrivit så mycket å så bara försvann det...
Jaja, i söndags var vi i alla fall till Sundsvall med Annika & Stefan.
Patrik shoppade upp sin pension, jag gjorde en mindre våldsam affär med ett paraply, lim, två blommor å en grytlapp.

Korvstopp i Stöde
image297
Patrik provsitter toaletten som han har köpt till båten.
På den gyllene butiken Biltema förstås.
image301
Igår var vi ute på andersön med Jonny & Lotta och grillade korv. (som jag inte åt eftersom Lotta råkade nämna den där Hannibal-filmen där Anthony Hopkins skär av locket på huvet på den där galningen å steker det i stekpannan. Sen äter galningen upp det och blir ännu galnare)

Jonny & Lotta
image299
Jag & Patrik skulle åka i förväg å förbereda utflykten med att tända brasa å sånt där.
Vildmarksmänniskor som vi är stod vi å sur-eldade vi en timme, vi blåste å vi blåste,
men det gick inte att få till nån brasa.
image304
Men jävlar vad det rök!!
Sen kom det en vänlig själ på skoter med några torra vedpinnar, som hade sett röken ända från vart han nu kom ifrån.

Efter att den barmhärtiga mannen kommit med sina torra pinnar:
image298

Idag har jag fyndat gammel-tallrikar


image300

Fina va !!
Nu ska jag duka så där jätteromantiskt med en massa olika gamla tallrikar å fina blommor å servetter å ljus.
Provar att köra några i diskmaskinen nu, hoppas det funkar annars kan jag nog bara duka till mej själv.

Å så är jag fortfarande förkyld.

Kommentarer
Postat av: Rikkard

Hoppas ni fortsätter med alla utflykter till sommaren, för då vill jag och mina tre damer följa med. Men då tar vi med oss massa nyttig picknick så vi slipper grilla :)

2008-03-27 @ 14:54:23
URL: http://www.sparwen.se
Postat av: Anna

Rikkard, vi stoppar in både kärringar, ungar, hundar å mat å sen far vi.
Jag kan se framför mej hur vi sitter intryckta allihopa, glada å så förväntansfulla på vår lilla picnic!!
ÅÅHHHH va mysigt det kommer att bli!!

2008-03-27 @ 19:06:48
URL: http://annastekpanna.blogg.se
Postat av: Amelie Nilsson

Vilka fina tallrikar! Har du varit på loppis?
Det blir ju så himla fint när man dukar med olika gamla tallrikar, glas osv.
Hoppas de tål diskmaskinen bara,annars drar man sig liksom för att använda dem. ;)
Den där picknickturen låter mysig. Åh vad jag längtar till sommaren. Kram på er!

2008-03-27 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0