Fredag lördag å nu är det söndag

"Skriet"
I fredags kväll tog vi trålar-båten och begav oss på fisketur.
Å vilken fisketur det blev sen.
Vi tog inte med någon mat, utan förlitade oss på att vi åtminstone skulle få EN liten fisk
att steka och slippa svälta ihjäl där ute på sjön.
Och det kan man säga att vi fick.
Efter den första

dök hans fjorton bröder också upp, och det blev värsta dramatiken med fiskar överallt.

och vi hade inte alls tid att äta.



Ååååh, i torsdags var jag, Maria, Marie och Gunilla äntligen på "Sex and the city". En liten recention: jag grinade för att det var så himla romantiskt och jag grinade för att det var så sorgligt och jag grinade för att det var så roligt.
Den var väldigt bra.
Oxfilétoasten på Simon och Victor innan var också väldigt bra.

Idag har data-expert-johnny varit här och hjälp till att få igång min rit-bräda till datorn.
Eller "hjälpt till" var kanske en lite svag beskrivning.
Händelseförloppet såg ut ungefär så här:
Hela förmiddagen: Jag o Patrik försöker med alla medel få igång den där j-la pennan som VERKLIGEN INTE FUNGERAR
Johnny data-expert kliver innanför dörren och hinner knappt starta datorn: Pennan fungerar alldeles utmärkt.
Så himla typiskt. Han fick ialla fall lite sockerkaka och scones för besväret, hoppas han tyckte det var gott.

Jag vet faktiskt inte varför det blev så himla stora bokstäver nu.

Det är förresten exorcisten på tv nu. Jag tycker inte att det är speciellt roligt att kolla på folk som tuggar fradga, springer nerför trappen i en väldigt avancerad ställning,

 pratar med två olika röster samtidigt och skriker så hjärtskärande att man blir alldeles nervös och får ståhår över hela kroppen. Huga.

Marie vill nog aldrig mer gå på promenad uppför gurtavsbergsbacken, samtidigt letar hon efter en ny bil. Och eftersom jag är en sån himla hjälpsam människa så har jag letat fram något bra till henne, en lite rejälare bil. 
För då kan vi ÅKA uppför backen.


Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Herregud vilka storfiskare ni är! :) Hoppas finvädret håller i sig nu så det blir en härlig båttur snart.

2008-07-14 @ 08:52:10
URL: http://www.stenen.net
Postat av: anna

I know!!!!

2008-07-14 @ 08:58:17
URL: http://annastekpanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback