Pärlan far till IKEA och lite annat


I helgen tog pärlan oss tryggt och säkert till sundsvall.

Där vi hittade MÅNGA saker.

Saker som får plats i pärlan samtidigt:
Sex fullpackade IKEA-kassar
Stor kartong med saker som kan vara bra att ha ("Men har du inte STÄDAT UR bilen innan?!" Nä det kanske jag inte har.)
Tre par gummistövlar (samma kommentar)
En påse med tomflaskor (samma kommentar)
Ett fiskespö (samma kommentar)
En snöskyffel
En matta 220*170 cm
En bokhylla
Pärlans prydnadskuddar + två nya från ikea
En som kör och en som sitter bredvid och säger hur den som kör ska köra.

EXAKT så mycket får det plats om man inte är så noga med att stänga bagageluckan. Eller med att se ut.




Andra trevlig saker som har hänt.
I fredags hade jag och Gunilla idol-och-plockar-kväll. Det var Gunilla som blev plockad.

Gunilla samlar upp sina ögonbryn.
(Som hon var väldigt tydlig med att de skulle tas omhand och inte hamna i soffan.
Nu var det väl inga våldsamma mängder, men med tanke på att det råkade stå "Hi Gorilla" istället för "Hi Gunilla" i ett av hennes mail i veckan så vet man ju aldrig.)

I lördags var det födelsedagskalas i torvalla bystuga, med mat och dans å grejer. En mycket lyckad kväll.
Ja inte för att det var jag som fyllde år, men det var ju lyckat ändå.

I förrgår lossnade vindrutetorkaren.

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

Ja du har minsann haft fullt upp ser jag. Det var ju två ÅR sedan du hade tid att träffa oss. :( Eller nästan, i alla fall två veckor. Men det känns som två år.

Svea har ju faktisk fått både fika och promenad med dig via kalendern, och jag anar en lapp till innan det är jul. (Har visst råkat klämma lite på påsarna i förskott) ;) Så nu får du snart ligga i för att ställa saker och ting till rätta. :)

Ha det bäst!

2008-12-20 @ 19:25:56
URL: http://stenen.net
Postat av: anna

jag vet, förlåt... :(

vi får ta igen det efter jul..

då ska vi träffas MYCKET OCH LÄNGE!!

2008-12-20 @ 22:49:48
Postat av: a finmoster

Hörde att du ska vara hemma i Mordviken på jul. Hinner vi få se dej innan du sätter dej i Pärlan för retur Östersund?

Kram och god jul önskar vi i Götet!

2008-12-21 @ 17:27:53
Postat av: n´bestemorbror

God Jul å Gott Nytt År Anna. Jeg förstå att du ha baka julkrusa ettersôm du int ha skreve sa mycke på siste tia. Jeg bli ju rent besviken varenda gång jeg e in på sia di å dä int ha komme in nôge nytt.

2008-12-21 @ 18:54:22
Postat av: Anna

Hej! :D Jag blir hemma tills juldags eftermidda´n/kvällen, sen återvänder pärlan hem igen.

Jag jobbar på annandagen, så jag kommer hem nåt mer sen i mellandagarna.

Bestemorbrorn, OM jag har bakat. Just nu har 50 kalas-bullar just sett dagens ljus, och tre burkar med inlagd gurka har tillverkats. OM det bakas.OM.

2008-12-21 @ 19:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0