Kalasbullar och ättiksprit

I fem timmar har kalas-bulls-baket varat, och jag är rädd att det är ett tag kvar. 
Efter några missöden i början, där bagarn plötsligt glömt om det var socker eller mjöl han blandat i degen, samt några andra små oplanerade ändringar i receptet, och ojsan det var visst slut på lite grejer, så är väldigt många bullar i ugnen nu.
Jag har själv inte varit så aktiv i själva baket, eftersom husmodern i mig har lagt in god-jul-gurka. LAGT IN GURKA! Herregud, vad kommer härnäst?!
 Åtta-dagars-lång-kok av hel gris som jag själv jagat med pil och båge ute på frösön?
Jag lever i en annan tideräkning tror jag.

Min avdelning.

När gurkan var inlagd och jag fått chili-frukt på läpparna och i resten av
ansiktet gjorde jag god-jul-i-efterskott-korten.




Samt förevigade min nyinköpta blomma som är väldigt välmående.
Jag inhandlade samtidigt en liter gödning, i hopp om att få liv i dom 
arma stackare som redan finns här och som befinner sig i rehabiliterings-hörnan
bakom gardinen.

På väg till jobbet i morse. Ytterligare en bild med min värsting-kamera-mobil.

Kommentarer
Postat av: mari persson

Men du Anna, det finns väl inga grisar på Frösön va? rädd

=)

God Jul.

2008-12-22 @ 20:16:47
URL: http://maripersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0