Nä men jag kan ringa en annan dag

Igår skulle jag hjälpa pappa att boka tåg-biljett på internet för att det skulle gå smidigt och fort. Tänkte jag.
Det började bra, vi valde vart han skulle åka, NÄR han skulle åka, om han ville ha sitt eller ligg-vagn.
När han bestämt sej för liggvagn skulle han välja om han ville ha SOV eller ligg-vagn, och om man ville he en kupé med dusch och wc eller en utan.
Sen skulle man välja om man ville bo mixat eller bara med damer, om man ville ha en ombokningsbar biljett eller en som kan ombokas eller en som kan återbetalas.
Sen var det dags att betala. Med kontokort, paynovaplånboken, internetbanken, fakturabrev eller betala med ombokningsbar biljett. För att det skulle gå fort och smidigt (igen) ville han betala med kort.
Efter att ha fyllt i kortnumret 100 gånger och den sa "fel kortnummer" varje gång, valde vi istället faktura.
Då stämde inte det med nåt annat vi hade valt.  
Vid det laget var det dags att välja hur man ville ha biljetterna, och biljettlöst med id kändes inte längre så aktuellt så han valde att hämta ut dem.
Efter det 90:e och sista valet och allt faktiskt verkar stämma, säger den helt plötsligt att det gör det inte alls.
Sen säger det blipp och så är jag tillbaka till "Köp resa till...."
I två dagar gjordes försök att hämta ut biljetterna på ica, men det gick inte. Det fanns liksom inget där.
Men sen rätt vad det var så dök dom upp i brev-lådan istället.

Idag tänkte jag prova lyckan genom att ringa. Där fanns det bara 5 valmöjligheter, så jag var vid mycket gott mod.
Tills tanten säger "beräknad väntetid mer än..... trettiofem minuter."  ?????

Igår var Amelie, Svea & Rikkard här och hälsade på, sen fick vi pannkaka hos dom.
Sen var det tjej-kväll. Jag, Amelie, Gunilla, Maria + Marias mormor :) var på mamma mia.
ÅÅÅÅÅÅHHHH. SÅ bra var den.

Nu måste jag cykla upp till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Rikkard

Eftersom du skriver så härligt Anna så sitter jag här hemma och många med mig hemma hos sig och bara väntar på nya inlägg från dig! :)

2008-08-25 @ 21:28:16
URL: http://www.stenen.net
Postat av: Maria

Om du har lust så kolla gärna in min blogg :)

2008-08-26 @ 07:51:36
URL: http://mariachen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0