We almost met snowman today



image353
Idag har jag och Stella varit runt och letat tyger, jobb och mitt förstånd som försvann när jag började göra om modellen på Marilyn-klänningen. WHY WHY WHY???
Den blir konstigare och konstigare ju mer jag försöker fixa till den.  Kjolen ska ju bli större, men den blir bara mindre å mindre å miiiindre ju längre jag håller på......
ÅÅÅHHH skit nu måste jag köpa mer tyg.

Amelie, Rikkard & Svea har varit här en sväng ikväll, mycket trevligt sällskap.
image354
Lill-pruppan
image355

image364

Vi har nyss varit ute på kvälls-promenad
image356
Och ätit ris

image358image357
I Form kom idag. Där står det en massa klokheter, t.ex. hur man ska göra när man handlar.
"Ät något nyttigt innan du går."
"Håll dig till inköpslistan."
"De flesta butiker placerar sötsaker nära kassan för att du ska låta dig frestas
att köpa onödiga godsaker med dig hem.
Undvik frestelsen genom att hänvisa till inköpslistan och din självdisciplin"

HAHAHAHAHAAAA, jag skulle vilja se den dagen när vi kommer till ica MÄTTA OCH GLADA (har aldrig inträffat vad jag kan komma ihåg), och jag står där i kassakön och diskuterar
med min obefintliga självdisciplin om att jag faktiskt har en handlingslista som jag ska
hålla mej till och inte får ta tre kexchoklad för 20 kronor för att stilla den värsta hungern innan vi kommer hem.

Det fanns även en kurs i löparstil, att man ska pendla med armarna, andas djupt ner i magen,
landa på mellanfoten och andra nyttiga saker.
Men det fanns ingen kurs i hur man gör om man inte KAN springa.
Om hela kroppen bara slänger fram å tillbaka, ändan skumpar runt och armarna flaxar omkring.
Om man inte har nån kontroll över kroppsdelarna.
Nej det sa dom inget om.
En vanlig (fast ändå ovanlig eftersom det aldrig inträffar) spring-runda:

image363

Annars är det en väldigt bra och realistisk tidning.

HÄR kan man läsa den.

Nu ska jag ta ett hårpiller och lägga mej.
(Fortfarande ingen förändring på hår-fronten. Trots komplettering med chokladbollar)
God natt!

Kommentarer
Postat av: Amelie Nilsson

"Om hela kroppen bara slänger fram å tillbaka, ändan skumpar runt och armarna flaxar omkring.
Om man inte har nån kontroll över kroppsdelarna."
Haha, precis så höll jag oxå på tills rikkard började instruera mig i hur man andas t.ex (för mig blev det för mycket att kunna springa och andas SAMTIDIGT!)
Mitt tips är att du börjar springa med nån som kan ge tips och förklara hur du ska göra. Sen kan väl vi börja springa tillsammamns? Ja för jag är nog inte den som ska stå för tipsen... ;)

2008-04-07 @ 22:12:50
Postat av: Anna

Jo gärna, man lyssnar bättre på nån annan som säger att det inte alls är för kallt för att springa när det är 2 grader, och att man faktiskt kan spela in Äntligen hemma.
Jag får väl slipa på tekniken tills du är tillbaka...

2008-04-07 @ 22:23:22
URL: http://annastekpanna.blogg.se
Postat av: Rikkard

Nu står det 1-1 när det gäller "fördelaktiga bilder"...eller? Kom inte och säg att jag alltid ser så där jävla ledsen ut?

2008-04-08 @ 08:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0