Tre fårskallar

image417 


Ikväll har jag varit ute och hälsat på Johan & Gunilla, och alla deras nykläckta lamm.
Jag skulle nog kunna flytta in hos dom.
image420 image419
image418  image421

Jag, Gunilla & Anna B åt lunch på Torgbrinken idag, så himla god laxpaj!
Gunilla och Anna tycker inte att man behöver ta kort på allting.
Jo, det behöver man visst.
Ni kommer tycka att det är så trevligt om 50 år när ni sitter på hemmet å tittar på när vi åt paj.
" Man de va nog tur att a Anna had mä sä den där förbannade kamera överallt" kommer ni att säga. Och sen berättar ni för barnbarna om hur ni fick mjölka fåren varje morgon för att få med ett glas mjölk till jobbet,
och dit fick ni gå fem mil varje dag.
Enkel väg. Oplogat. Och på vägen dit plockade ni bark som ni malde ner och
gjorde barkbröd av så ni hade nåt att äta till fårmjölken på lunchen.
För så var det när pappa var liten.

Fast ibland gick ni till Torgbrinken och lunchade också
image422

Helt underbart väder var det också!
Förutom att det var 6 grader så kändes det som värsta sommardagen.
Speciellt när dom här hade ploppat upp
image424

Sen har vi solat lite på balkongen, och så träffade jag Therese en sväng.
Stella solade också emellanåt, ovanpå mig.
image425
Sen gick hon in och roade sej själv

image427
I morse när jag vaknade låg jag fastkilad i springan mellan sängarna och Patrik ihoptryckt i sin säng, 
eftersom den här damen hade brett ut sej med bena åt alla håll i MIN säng.
Fan, vi har ju ingen karaktär!!

Varje kväll har vi sagt att IKVÄLL, IKVÄLL måste vi få henne att sova på golvet.
Så börjar det ganska bra, men sen smyyyyger hon upp när vi har somnat.
Det är konstigt vad tyst och smidig man kan vara med fyra ben och fyrtio kilo (kanske?). 
Så nu har vi liksom gett upp.
Dessutom är det sista natten hon ska vara här nu, och då vill man ju att
hon ska sova gott och vara glad.....Och inte känna sej ensam där nere på golvet..
Ja så då säger vi ingenting. Fast vi har ju inte sagt att hon får.

Spännande att se vart man vaknar i morgon.
God natt



 


Kommentarer
Postat av: a finmoster

Hej lilla "pruppan", nu blev jag så där lycklig igen när jag läser din blogg. Sluta ALLLDDDRRRIIIIG!!!!!

2008-04-18 @ 12:18:15
Postat av: a finmoster igen

Hej igen, du, det blev nog lite fel, jag kom på att jag i första hand är lycklig för att det är fredag och i andra hand att det är din blogg som gör mej lycklig. Men på måndag då kommer du först igen.Kram på dej "lilla pruppan"

2008-04-18 @ 13:34:04
Postat av: a finmoster igen

Hej igen, glömde säja att det är första gången jag hört lamm/får som heter Johan o Gunilla. Riktigt bra, snacka om fantasi. Kul att man slipper Pelle,Mysan o Plutte och såna tråkiga namn.

2008-04-18 @ 13:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0