Nougatrutornas moder

Det är jag det.
Såna här gjorde jag tills Patrik kom hem i fredags ikväll.
image428
Vilken fantastisk sambo jag är! :D

Dom blev lite lösa, även fast jag tyckte att jag inte hittade på så mycket själv i receptet.
image431

I helgen har jag jobbat, och nu har vi varit ute i Hara hela eftermiddan.
Jag var lika trevlig som vanligt och sov mej igenom halva besöket.
Jag lyckas alltid komma dit när jag har jobbat helg och är koma-trött.
Fast dom har grejat med båten hela dagen så jag hade inte så dåligt samvete.

I går kväll var Maria & jag på Simon & Wiktor och åt oxfilétoast.
Åååhh, det skulle man ju ganska lätt kunna leva på resten av livet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dagens Mattips: (jag gör inte så avancerade saker som oxfilé,
jag är mer inne på 3 högst 4-ingrediensers-mat.)

Den där bakade potatisen med röra

För dom som har en intakt micro som inte har brunnit:
Kör potatisen på full fräs i 4 minuter. Glöm inte att sticka hål i den, annars sprängs den.

Röra:
Creme fraiche
Hackad rödlök
Hackad stekt bacon
Salt
Peppar
Hackad röd paprika

Mängd: På känn

Smaklig måltid!
image432

Fler mattips kan komma framöver.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ha ha, jag har bakat en kaka med liknande resultat idag. Ser fram emot fler lättlagade mattips, nu förlitar jag mig mest på min femåriga dotters barnkokbok,med tydliga bilder och instruktioner för allt (typ skala potatisen innan du äter den)

2008-04-21 @ 16:44:19
Postat av: Anna

Hahaha, ja men det låter som en bra nivå. Vart hittar man den boken? :D

2008-04-21 @ 20:41:23
URL: http://annastekpanna.blogg.se
Postat av: malin (:

åh, gott med hembakat! skall nog ta och röra ihop en kladdkaka imon bitti innan skolan :D höhö, överambitiöst - oja! men men :D

2008-04-21 @ 21:37:36
URL: http://maalle.blogg.se
Postat av: Moa

Mm röran lät riktigt god :)Kan nog vara riktigt gott till grillat också!

2008-04-22 @ 09:47:36
URL: http://molia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0