Idag har jag varit moderlig

Den här lille mannen har jag umgåtts med på eftermiddagen:
image324
Vi har haft så mysigt, kastat snöboll på varann, suttit i geggamoja, grävt lite i rabatter
image325
kollat i djur-boken, gungat, ätit mat
image326
samt kollat på traktorer. Och vaktmästarn genom fönstret.
image330
Jag hade mina farhågor eftersom lille Alvin brukar vara....ja, väldigt AKTIV.
Men han har varit så duktig!
Han drog katten i benet en gång, annars har han varit som en liten ängel.  

Med sykarriären går det sådär. Lite bra och lite dåligt. Det lite dåliga var att maskinen dog i morse och jag blev så arg så jag höll på att ha sönder klänningen. Det bra var att jag hade gjort lite fel, så maskinen var inte trasig. Och klänningen gick inte sönder. 
Sen gick det ganske bra, förutom att jag inte fattade så mycket av den där himla mönster-beskrivningen som var på engelska och ungefär hur krånglig och konstig som helst. Så efter punkt ett la jag undan den och hittade på lite istället. Förutom att det inte riktigt stämde någonstans så blev det bra efter vissa justeringar. (överallt).
Sen gick det lite dåligt igen när jag NÄSTAN var klar, för då strejkade maskinen och det var inte mitt fel.
Men då var det ändå dags att gå till Jennie, Erik & Alvin så jag hann inte bli så arg.
Nu sitter Patrik och är symaskinsmekaniker.
image327
ÅÅÅÅÅHH hoppas han får till det för jag har så MÅNGA superbra idéer som jag måste prova...
I morrn tänkte jag börja på min Marilyn Monroe-klänning som jag inte har nåt mönster till.
Tänkte hitta på lite då också. Jag har köpt ett superfint vitt tyg med små svarta prickar, DET KOMMER ATT BLI SÅ FINT!!!

Nu somnar jag snart i soffan, God natt.
image328

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0