Svea och Anna firar jul lite i efterskott



För att sprida ut festligheterna lite hade vi julafton
med paket och korvstroganoff idag.


Paketet bestod av ansiktsfärg, som jag varit mycket uppspelt och ivrig över att få använda ända sen det införskaffades.
Så kom då dagen.
Svea tjatade om att jag skulle se ut som en pippi och hon som en katt.
Men det slutade med att det tydligen bara var en av oss som behövde målas. Det var förstås jag det.


Och själv drog hon sig ur, och ville ha gubbar på armarna istället.


Ett smart drag skulle det visa sig, när hon gick till badrummet för att tvätta bort mina alster.
När jag hörde "Borta NÄÄÄ. Anna borta NÄÄÄ" började jag ana oråd.
Självklart satt den där "ansiktsfärgen" fast. 
Det var bara Svea som var smart nog att förstå att man inte ska utmana ödet genom att använda ANSIKTSFÄRG i ANSIKTET.
Som tur var hade hon målat flera lager på mig, så det var extra tjockt och färggrant.

Sen lagade vi rådhusgatans paradrätt, korvstroganoff.

Så kom resten av familjen omständig, vi åt vår fantastiska mat, jag började spela en trudelutt på dragspelet och då började Svea grina och sen var dagen slut.
En mycket mysig eftermiddag, som endast lämnat spår i form av ett ansikte med färgglada fläckar i samklang med grissskära skrubbmärken.
Trackback
RSS 2.0