Halv åtta hos mig, fast halv sju och utan okänt folk.


En trevlig utekväll kom vi på att vi skulle börja med Halv åtta hos mig, och jag tog glatt på mig den första söndagsmiddagen.
I vanlig ordning tänkte jag att det är himla tur att det är så länge kvar till den där söndagen, och dessutom var jag ledig hela den helgen så jag skulle kunna pyssla iordning allt i dagarna två.
Men rätt som det var så blev det fredag, och det bar sig inte bättre än att det råkade bli dans på fredag å lite fika på stan på lördag och sen for vi visst till Ö-vik på dans.  
Efter att ha kommit hem kvart över sju på söndag morgon var jag pigg å alert å sugen på att marinera kyckling.


Menyn. Med lite chokladsås på.

Jag funderade på korvstroganoff först, men efter påtryckningar från olika håll så kände jag mig tvingad att byta ut det inslaget.
Alla blev mätta och ingen blev sjuk.
En mycket bra middag.

Sen blev det uppträdande. En saftig reportoar med två låtar, tagna ur musikpärmen från årskurs fyra.

Stående ovationer är att ta i lite, men nog klappade dom lite tafatt i alla fall och tittade förstående på varandra.

Sen blev det gästspelning.
Daniel använde bara en knapp under sitt framträdande, och ropade exalterat "Men HÖR ni inte! HÖR ni inte vilken låt det är!!!" Och SOM vi försökte höra. Men det enda som hände var att vi grinade av skratt.
Och Linda spontandansade lite i soffan.


Frida Jularbo drar av en fin en bit.
Trackback
RSS 2.0