5:e januari och prinskorven är fortfarande inte slut.


Julen är över men julmaten är ungefär som julgranen jag hade förra året, ett år senare kan man fortfarande hitta rester lite här och där.
Prinskorv i matlådan å prinskorv till frukost. Det är prinskorvar överallt och jag går å hoppas på att det inte blir jul igen förrän om minst fyra år. Jag misstänker att det blir svårt.
Paradisasken(arna) hade jag klämt i mig lagom till annandagen, till och med likörtryffeln och romrussinen.
Stoppa mig någon! Och GEE mig för guds skull inget snask, jag vet ju att jag är som en hund och äter tills det tar slut.
Den lilla, lilla muskel jag lyckats träna upp under året är återigen slappare än kalvsylta, och innehåller numer förmodligen enbart densamma.
Julafton blev en trevlig tillställning, hos momma med släkt och god mat.
Även fast den yngsta i skaran var 26 år så kom tomten, till två av deltagarnas (tomtens arvingar) måttliga förtjusning. 
Detta måste förövrigt vara det yttersta beviset på att jag måste ha varit väldigt trevlig och ljuv det senaste året.
Trots att det tar emot att säga, så är det ju faktiskt lite halvspännande. Även om tomten både såg ut och lät förvillande lik han som en stund tidigare inte helt diskret viskade "MEN MÅÅÅSTE JAG HA MASKEN JAG SEEER JU INGET I DEN" och sedan försvann.

Tomten hade utomordentlig hörsel med sitt extra öra.


Momma


Sally firar julafton.


Idag på jobbet har jag och Linda vaggat runt och ojat oss över våra svällda stinna magar. Linda av naturliga orsaker och jag av skulle-nog-ha-låtit-bli-det-där-sista-kakpaketet-orsaker. Detta försökte vi lindra med diverse fynd som vi gjort i skafferiet, grejer vi fått för att klara oss genom julveckorna (dessa fynd bestod av bland annat kakor, kex, choklad och ahgrens bilar. BLAND ANNAT). Inte blev vi mindre och inte mådde vi bättre.

Huu, antingen måste vi göra oss av med allt snask, eller så måste vi äta upp det hemskt fort så att det försvinner.

PS. Inget dragspelsuppträdande.


Kommentarer
Postat av: Erika

Anna! du är fantastisk! Vilken härlig blogg du har :D Du gjorde min trettondagskväll till ett sant nöje :)

Kramar

2011-01-06 @ 23:51:14
Postat av: a finmoster

Inget dragspelsuppträdande?? Vad besvikna dom måste ha varit. Var det mycket tjat? Bra att du kunde stå emot.

Hursomhelst, jag undrar hur det går med vasaloppsträningen?

2011-01-07 @ 08:48:58
Postat av: Maria

Julen är härlig, men skönt att den är slut nu också.För mig blir det till att börja träna på gym då jag flyttar in till stan igen så jag får lite muskler =)

2011-01-08 @ 10:32:39
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0