Lördag: Skidutflykt med familjen omständig och stackars Mats & Gunilla som inte visste vad dom hade gett sig in på.

 





Fredag kväll:
Pjäxorna är fortfarande borta. Stavarna och skidmössan likaså.
Men! Som genom ett under, efter att ha vänt upp och ner på hela hemmet, hittade jag pjäxorna nerpackade i en låda med två högtalare, en spotlight och ett recept på gaffelkakor. Ååhh, att jag inte tänkte på DET stället redan från början.
Tyvärr fanns inte stavarna i samma låda.
Jag sitter i soffan och tittar på kaoset efter min pjäx-jakt. Snörvlar, nyser (eftersom det nu är hela tre månader sen jag var sjuk sist) blöder näsblod, å så kan man starkt misstänka att jag har tryckt in en rödlök i ögonen. Känner mig uppladdad för att åka på utflykt. 

Lördag. Avfärd.
Pigg och glad och bara lite snorig.
När vi kom fram till skidstället kom det en farbror och ville ta kort på oss, för att lägga ut på Svartsjöarnas hemsida.
Stackars man, han insåg nog inte att det här gänget genom sin medverkan knappast skulle gagna varken skidsporten i allmänhet eller skidspårsklubben i synnerhet.
Men han tyckte det såg "så trevligt ut" (Du kanske skulle ta på dig skidorna och följa med en liten stund du farbror, tänkte jag men sa inget).
Så nu finns vi förevigade här,  som "två barnfamiljer". Jag vet inte riktigt vem som var förälder och vem som var barn av Gunilla, Mats och mig, men eftersom jag åkte långsammast av oss allihopa så får väl jag ta rollen som ungen.
Åååhh så trivsamt vi har det! (Fortfarande kvar på parkeringen).


Svea fortfarande glad. Det vill säga, innan vi hade åkt.


Astrids åsikt om att åka på utflykt.
Till skillnad från sin syster somnade hon sen och sov sig igenom hela turen.


Vi skyndade oss till fikastället, skyndade oss att fika (eftersom det var så kallt så att 100% av oss inte hade någon känsel i fötterna) och skyndade oss hem. Det här måste vi göra om!




Ett förfruset sällskap försöker överleva kylan tills korven blivit varm.


På kvällen var det middag hos Mats å Gunilla.
Mats bjöd på älggryta och portvin.

Jag och Gunilla tyckte det var våldsamt roligt, men även lite oroväckande att han tyckte att detta skulle passa oss.

.
Sedan liten trivsam utgång och så var det slut på lördagen.


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, sån där pulka vill jag åka! då kan ju också jag hänga med på skidturer!

2011-01-28 @ 18:50:42
URL: http://fridainorr.blogg.se/
Postat av: hanna

hihi, ni verkar alltid ha det så trevligt på era utflykter!:D

kram!

2011-01-30 @ 17:15:45
URL: http://hannarebecka.blogspot.com
Postat av: Maria

I romsåsen har du en burk creamfraisch och ca en matsked röd stenbitsrom. Enkelt och gott!

2011-01-31 @ 19:35:44
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0