Praktikanten

Förra veckan bodde Caroline här, eftersom hon hade praktik i stan.
Detta har inneburit lite nya rutiner i vardagen, såsom att lyssna på Amy Diamond till frukost, läsa läxor och kolla på ponnyakuten. Det är trevligt att variera sig lite emellanåt, och jag har känt mig väldigt ungdomlig.
Dessutom kan jag nu ALLT om Charles Dickens och Daniel Defoe, efter diverse läxläsning.
Jag har varit mycket pedagogisk och kommit på grejer som man kan associera till för att komma ihåg, även om det var lite blandad kvalité på assocoationerna.
"Jamen han hette Dumas, då kan du tänka på Dum Ass!"
Lysande enligt mig själv.
"Mhm" sa Caroline lite skeptiskt.
 Jag vet inte exakt hur bra denna metod var. För när vi efter fyrtiofem minuters förhör kom fram till en ny gubbe som skulle kommas ihåg, såg läxoffret väldigt trött ut, suckade djupt och sa "Jaha, och vad ska vi blanda ihop HAN med då." Nä, lärarkarriären lägger man nog på hyllan ett tag.
Men mysigt har det varit.


Kommentarer
Postat av: AmySupporter

Hej!



Amy Diamond fyller 19 år den 15 april 2011. Önskar Amy Diamond födelsedagen! Om du vill skapa en bild och du kan skicka ditt budskap med en bild / video till Amy! Tack för att ansluta sig till födelsedag Project 2011



http://www.emailmeform.com/builder/form/94gGbMzSw06O0Ph34CaZlX50o

2011-02-23 @ 18:40:22
URL: http://www.amydiamondonline.com
Postat av: a finmoster

Varför har du blomsterkrans i håret?

2011-02-24 @ 11:39:23
Postat av: hanna

lycka till, och ha ett fint liv som jag inte överlever!

det är ju nu det händer! livet alltså!

kram!

2011-02-25 @ 16:35:04
URL: http://hannarebecka.blogspot.com
Postat av: anna

det kan ju vara så att jag kanske har fått lite blommor... :D

och tänk hanna vad fantastiskt, vi överlevde båda två! och du gjorde det med en bra tid dessutom! :)

2011-03-10 @ 22:07:33
URL: http://annastekpanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0