Dragspelskursen.

Åååhh vad kul!!
Kvällen började med att jag i snöstorm och blankis kånkade det lilla men ack så tunga dragspelet i lånad polis-väska (jag hade ingen bra väska själv så jag fick låna. dock inte på polisstationen vill jag bara poängtera) till mötesplatsen där dragspels-mannen skulle hämta mig och en tant. Jag kände mig väldigt häftig och viktig med min polisutstyrsel.
Tills Dragspelsmannen undrade om det var ett dragspel eller en brödrost jag hade med mig.
Hela hämtningssituationen slutade med att tanten försvann och jag fick hoppa in i en ny bil med okänd farbror. Det kändes lite maffiaaktigt, förutom att farbrorn var väldigt glad och skrattade hela vägen (osäkert om det hade med sällskapet att göra, han skrattade resten av kvällen också), och hade två dragspel i bagaget istället för k-pistar och mystiska kroppsdelar.

Så kom vi till dragspelsstället, spanade in dom andra pensionärerna och fick fika (och för första gången var det inte det som var roligast).
Sen fick vi en bok och så skulle vi börja spela.
Och tänk, jag som var så duktig innan.
Men det var innan vi skulle läsa en massa noter och tjafs.
Jag hoppade genast till sidan trettio i boken, dragspelsmannen tog sig för pannan och sa att det nog kunde vara lämpligt att börja på sidan ett ändå. 
Så satt vi där och tragglade å drog, det var fingrar och knappar överallt och våldsamt svårt att begripa något i den där dragspelsboken.

Poff sa det så hade två timmar och en kvart förflutit, och jag gick hem och tränade på Drömmen om Elin istället för g7-ackord.
Idag har jag varit ledig till mina stackars grannars förskräckelse. 
Jag inväntar ett vräkningsbesked inom kort eftersom jag har spelat Drömmen om Elin i en och en halv timme, och spelat fel på EXAKT samma ställe varje gång. Ååhh det är så roligt!!
Det kommer bli så bra!

Kommentarer
Postat av: a finmoster

Kalle Jularbo, släng dej i väggen! Här kan vi verkligen prata om en blivande dragspelsvirituos.Vad hände med skidåkningen? Har du äntligen lagt ner dina vilda planer på vasaloppet?

2011-02-15 @ 08:00:17
Postat av: n´ bestemorbror

Ja, nu ser jag framemot ett uppträdande det är bara annonseringen som fatttas!

2011-02-15 @ 08:06:50
Postat av: a finmoster

Annonseringen löst, både på nätet och på Scandinavium i Gbg. Det är lika bra att börja stort och sen bara öka.

2011-02-15 @ 14:51:18
Postat av: hanna

min fråga är ju mer om du hade tänkt ta med dig dragspelet på öppet spår? för lite pausunderhållning liksom. hade varit trevligt att höra en trudelutt:)

kram!

2011-02-15 @ 16:58:29
URL: http://hannarebecka.blogspot.com
Postat av: anna

lagt ner? här läggs inte ner något, här läggs bara till. vad gäller skidspåret så har jag fullt sjå med att dra mig själv runt, så jag hoppar över nog dragspelet. vi måste höras innan så kanske vi kan ses vid starten!

h-b, välkommen till stan på popkoncert! inträde vid dörren. fika finns till försäljning.

2011-02-15 @ 20:22:27
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: PG

Du är så goooo :)



Ser fram emot att du håller i pausunderhållningen på bingon, jag lovar att jag ska bjuda dig på fika då.



Vi hörs Kram.

2011-02-15 @ 23:36:48
Postat av: a finmoster

Polisväska??? Vad är det?

2011-02-17 @ 12:34:16
Postat av: anna

joo, en väska från polisen som det står polisen på.

rätt så coolt.

2011-02-17 @ 22:02:51
Postat av: Helena

Joo, men nu är det bra. Tackar som frågar. Har bara ingen skrivlusta....men det kommer väl! Testat fisken än?

2011-02-19 @ 15:45:27
URL: http://helenashopkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0