Dragspelsvirtuosen, del 2

Okej, nu börjar jag bli less på det här spelandet. Det är ju ingenting som stämmer. Knapparna sitter inte där dom ska, och dom är dessutom alldeles för många. Och varför låter det inte som på tv?
Inte kan jag läsa noterna heller, det är ju typiskt att dom ska skriva helt obegripliga låtar just till dragspel, bara för att göra det ännu lite krångligare.
Dessutom var det en sorgens dag häromdagen, när jag insåg att dom två ackord jag trodde mig kunna inte var några ackord. Det är ju typiskt.

Förövrigt fortsätter jag sakta men säkert beta av de affärer i stan som jag inte längre kan besöka. Idag var det Clas Ohlsons tur. Jag hade köpt fyra förpackningar fryspåsar (helt ointressant) och skulle just börja packa ner dom, när jag ser händerna tillhörande en finnig yngling stå och packa ner MINA fryspåsar i SIN påse! Förvirrat tittar jag mig omkring för att se om mina påsar hamnat någon helt annanstans, men nej, det ÄR mina saker han helt ogenerat står och roffar åt sig. Jävla ligist tänker jag och säger lite irriterat "Men du, det där är faktiskt MINA grejer!"
"Men, jag hjälper dig bara att packa" säger den stackars killen SOM STÅR DÄR I CLAS OHLSON-SKJORTA. Eeehh jaa det klart, sa jag med mitt fånflin (vaddå KLART?? Det var väl inte ALLS särskilt klart!??) och skyndade mig därifrån och hoppades på att fastna i rulltrappan och följa med runt och komma ut i ett annat land.
Det gjorde jag inte, och nu sitter jag här med det förbannade dragspelet igen.
Jag behöver bara två små ynka saker; ETT INSTRUMENT SOM DET GÅR ATT SPELA PÅ!!!! samt ca en decimeter längre fingrar, som dessutom helst ska gå att böja hundraåttio grader. Det är det enda jag kräver.

Förövrigt 2: Det är ju helt sinnessjukt att det bara är EN av fyrtio knappar som det är hål i, det är en väldigt klen hjälp för att hitta alla dom andra trettionio.


Kommentarer
Postat av: Lars-Erik

Haha...dina blogginlägg är bara helt outstanding, jag ligger dubbelvikt efter att ha läst dina härliga formuleringar! =)

2010-12-21 @ 22:59:46
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: n´ bestemorbror

Ja du Anna, prövningarnas tid är inte förbi än på långa vägar, vänta bara tills du börjar med fiolspelandet, där finns det inte ens några knappar att trycka på!

2010-12-22 @ 11:41:08
Postat av: anna

att det inte finns några knappar ser jag just nu enbart som positivt.

l-e, du är så snäll du! som kompensation måste du dansa extra mycket med mig. bara så du vet.

2010-12-22 @ 19:47:15
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: PG

Du är bara underbar. :)

När lyransgården är klar, så ska jag boka in dig för en spelning. Kanske pausunderhållning på bingon.???



Ha det gött.

2010-12-22 @ 20:51:09
Postat av: anna

en grupp åldringar med mycket nedsatt hörsel är PRECIS min publik. jag föreslår att du bokar in mig varje söndag.

2010-12-22 @ 23:14:32
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: PG

Bokat och klart. :)

Jag ser mig som din manager nu, och ser nu över en turné, hmm först så börjar vi med alla sommarbingo anläggningar i Jämtland / Härjedalen.

Sedan slår vi på stort och bokar Dalhalla :)

Svt ringde nyss och vill ha med dig på Allsång på Skansen.

Det här är bara början......

2010-12-26 @ 01:32:21
Postat av: a finmoster

En liten undran: Spelade du dragspel på julafton för mormor? Jag ringde på juldagen men fick inget svar..........Kan hon ha satt in öronproppar?

2010-12-27 @ 12:52:45
Postat av: anna

hade jag gjort det hade det inte varit för att öronpropparna varit i som hon inte svarade. därför lät jag bli.

2010-12-27 @ 20:30:25
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: a finmoster

Men när kommer del 3?? Vi väntar och väntar å väntar å.......

2011-01-04 @ 19:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0