idrottsskada

Efter en kort men intensiv springkarriär* (jag kände verkligen att jag hade kommit igång efter mitt livslånga träningsuppehåll)  fick jag löparknä.
Till en början var det lite halvtrist, men det tog inte lång tid förrän jag började se fördelarna med min idrottsskada.
1. Bara att jag har en idrottsskada får en ju att förstå hur OTROLIGT sportig jag måste vara. (Fast sjukgymnasten påpekade att man inte nödvändigtvis behövde få detta för att man var så himla sportig).

2. Jag bör sluta med det där sportiga och slipper springa nåt mer.

Tyvärr sa den där sjukgymnasten även att jag visst inte skulle sluta springa, jag skulle bara börja med att cykla först. Typiskt.
Fast jag är lite skeptisk. Besök nummer ett hos han innefattade ont i ett knä.
Efter besök nummer två hade jag ont i TVÅ knän, så nu har jag anlitat mig själv och gjort en alldeles alldeles egen rehabiliteringsplan.

Den innefattar några få grundstenar:
God mat
Bra film
Kanske en springtur när lust finnes (övervägande sällan)
Kanske en ny fin springjacka som kan hänga i hallen och se sådär idrottslig ut
Fika på stan lite oftare
Gym när det känns kul (inte heller så ofta, men det händer)
Fina stövlar till hösten

Jag känner att det här är ett vinnande koncept.

*börjar man springa sitt på 27:e år så tycker jag VERKLIGEN att man får kalla det karriär. JAA.

Kommentarer
Postat av: hanna

ja men visst, och vilken karriär sen!!!

kram!

2010-08-25 @ 23:28:38
URL: http://hannarebecka.blogspot.com
Postat av: Amelie

Stövlarna och fikat kommer göra susen för din löparkarriär. :)

2010-08-26 @ 21:35:57
URL: http://www.stenen.net
Postat av: anna

åååhh det är så fint med människor som förstår! :)

2010-08-27 @ 13:53:43
Postat av: Kusin Monica

Anna, du skriver så fantastiskt bra. Man får sig ofta ett gott skratt efter att ha läst din blogg.

2010-09-02 @ 13:34:48
URL: http://lyckanifannbyn.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Fick du idrottsskador på armarna och händerna också? Det var lääänge sen vi fick skratta ännu mera....vi kanske får höra om Pärlans rehabilitering också eller? Den är säkert lika kul som din rehab.

2010-09-14 @ 13:13:11
Postat av: anna

ni är så snälla!! nja nu är det mer datorn som har skador, jag vill ju lägga in en massa bilder men den går så trögt.

2010-09-15 @ 09:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0