Trevligt litet familjespel


Efter ett trevligt besök hos mor och far, där den senare mer eller mindre blev tvingad att spela monopol (och som det tyvärr gick ganska bra för, ju mer pengar han håvade in desto större storhetsvansinne fick han, och med mej i spetsen gick vi andra i rask takt i konkurs)  tog jag med det hem.
Åååhh det är ju så roligt att spela spel!
Hemkomna började vi självklart genast spela igen, upprymda och förväntansfulla.
Med lite egna regler hade vi snabbt byggt både gröna hus och köpt upp alla gator.
Efter ett litet avbrott när jag var tvungen att åka och jobba, fortsatte vi 22.30, fortfarande uppspelta och glada.
01.00 hade stämningen förvandlats från familjär till lite mer vass.
"Nej nu jävlar är det KRIG, NU SKA JAG SÄÄNKA DEJ!!!" var det sista jag hörde innan jag själv utsåg mej till segrare, med hundraartontusenfemhundra mot christers lilla hög med intecknade gator, en femtilapp och en hundralapp som han om och om igen räknade om utifall att han, hemska tanke, skulle ha räknat fel.
Nu tror jag vi väntar ett ganska långt tag med att spela monopol igen.

Kommentarer
Postat av: n´ Bestemorbror

Jahaja, när komme nån bild på n´ Christer då, jeg börj å bli litte nyfiken förståru???

2009-10-09 @ 16:46:32
Postat av: a finmoster

Litte???!!!

2009-10-09 @ 18:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0