Huligan-middag

 
I fredags var vi ute och dansade, vilket resulterade i att jag kom hem halv tre, vilket i SIN tur resulterade i att jag var död i lördags efter jobbet. Så jag tänkte lägga mig tidigt, men hamnade istället på pizza-och-fotbollskväll (!?!!!) hos Marie, Mårten och Gabbe. Dödströttheten i komination med ett förhållandevis svalt fotbollsintresse ledde till att jag sov mig igenom fotbollen. 
SEN umgicks vi, mycket trevligt!
Det var även stora lampsläckar-dagen. Så efter att hjälpligt ha piffat till mig  i värmeljusets sken (med blandat resultat såg jag senare), jämnade jag ut miljövänligheten med att dra igång min svart-rykande första klassens miljöbil. Det kändes sådär. Jag försökte vara diskret när jag skulle iväg, men eftersom den var kall och gick på högvarv och hoppade fram och man måste gasa ganska mycket för att den inte ska stanna, så tror jag inte att jag lyckades ta mig ut från gården utan att någon märkte det.
Jag körde på känn hela vägen, och såg ingenting. Alldeles livsfarligt var det.
Kolsvart och svinhalt. Vi gled förbi två rödljus och en fotgängare. Fast han upptäckte jag inte förrän jag hade åkt förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0