värmeslag å tryndans

Lördagen spenderades på Andersön. 
I en fasansfull värme togs det första doppet för året för att inte få solsting, vilket jag tror att jag fick i alla fall.
Det var inte varmt, det var inte skönt, det gick väldigt fort.
Vi hade även med mitt special-kastspö-med-flöte som vi agnade med rysk salami, men det blev det klent med fångst. Jag vet inte om det berodde på betet eller att vattendjupet inte översteg 50 centimeter.
Mycket mysigt var det i alla fall.

På kvällen fylldes Gunillas bil med folk men ingen aircondition, å så  åkte vi till Sundsvall på dans. Jag var genomsvettig redan innan vi kom dit och håret hade krullat upp sej i bästa fuktighets-anda. Så himla trevligt!
Vi började med fikapaus i Borgsjö. Satte oss på ett exotiskt litet ställe med bänkar å solsken å fågelkvitter å en stor container med fyra tusen spyflugor.
Sen dansade vi oss ännu blötare och krulligare å så var kvällen slut.
En hade haft dubbelt så roligt (ingen vet än vad), Gunilla var orolig för att tvingas dansa tryn-dansen och vi andra var mer allmänt nöjda.
Inga tryndanser och mycket trevligt folk.

Söndagen var lite varmare än den förra jättejättevarma dagen och var alltså alldeles hemskt varm.
Pappa hade shorts och bar överkropp, då behövs ingen termometer längre.
Då vet man att det är varmare än på MYCKET MYCKET länge, eftersom han brukar ha jeans med långkalsonger under, året om. Hans vita ben lyste upp tillvaron hela dagen.
Underbara mordviken var ännu lite finare än vanligt.








Hälsade på fina farmor

Jaa sen var nog helgen över. Jag å pärlan åkte till stan, å när vi kom till Brunflo sa det svosch å så blev han så där väldigt varm som han blir ibland. Men eftersom jag håller på att bli glukol-expert (eftersom pärlan behöver lika mycket glukol som bensin. i princip)  gick det förstås alldeles utmärkt.
I den lilla vita sommarklänningen å mina blommiga små pärlan-situations-handskar stog jag med huvudet nere i motorhuven å hällde glukol i alla möjliga öppningar, med min nyinköpta fina orangea tratt. Jag hade helst velat ha en med något fint mönster på, men det hade dom visst inte på macken.
Å tänk, sen var han som ny. Igen!


Kommentarer
Postat av: emily

åh det var verkligen en härlig helg i sommarens-tacken.. tyvärr så har regnet kommit hit idag, inte alls roligt :(

2009-06-02 @ 17:15:05
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Helena

Det kanske går att dekorera eller måla tratten lite så den åtminstonde passa i färg med Pärlan?

2009-06-03 @ 18:05:52
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: anna

där sa du nåt! kanske kan hitta några trevliga klistermärken eller nåt... nu vill jag se bilder från bröllopet!! :) fru helena.

2009-06-04 @ 00:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0