Jag och killarna på Telia

är numera riktiga bundisar eftersom det är dom jag ringer och småpratar med nu för tiden.
Igår skulle jag ta fram min obefintligt tekniska sida och koppla in telefonen via bredbandet.
Det gick sådär. I manualen stod det "Om det inte fungerar ring 90200". 
Och det hade jag så gärna gjort OM TELEFONEN HADE FUNKAT.
Jaja, när jag hade kopplat om och in alla kablar jag kunde hitta fast inte visste vad dom var till för, tänkte jag att jag behöver verkligen hjälp. Så då tänkte jag ju då gå ut på internet och leta hjälp.
Och det hade ju också gått jättebra, OM INTERNET HADE FUNKAT!!
Gaaaahhh.
Idag fortsatte jag mitt uppdrag och ringde hjälp från mobilen. Andra samtalet (efter att jag hade pratat med duktiga Fredrik som jag inte riktigt begrep vad han pratade om och tänkte låtsas att det bröts för att slippa förnedra mej till att återigen fråga "vilken sladd var det då dom ser ju likadana ut?", "fast det finns en massa såna uttag" samt käckt svarat "ja sådärja" när han frågade om jag verkligen hade kopplat som han sa och jag inte riktigt hade det eftersom jag IGEN inte kunde hitta hålet som det stog sådär som han sa på. Fast det sa jag ju inte. Sen förstod jag varför det verkade så krångligt, det fattades visst en dosa med dom där hålen. Sådärja.) kom så långt som till "Jag ska kolla om jag ser några störningar som kan göra att din anslutning inte fungerar" och jag upplyste honom om att det förmodligen var jag som var störningen, när det plingade till i mobilen. DITT KORT ÄR NU TOMT.
Det går bra nu.
Så då fick supporternummer nummer 2 ringas: pappa. Fylla på telefonen, ringa igen, och tänk sen funkade det.
Fast inte telefonen än då, men nu är jag inte helt isolerad längre. Härligt.

Om Karin på Telia tittar in här igen vill jag bara säga att jag är mycket nöjd med den automatiska telefonsvarar-tanten den här gången.
Hon förstod direkt vad jag pratade om och sa inte att jag var obegriplig en enda gång!

Kommentarer
Postat av: Rikkard

Men lilla snälla Anna, varför ringer du inte bara till mig så kommer jag och fixar det?

2009-06-24 @ 09:52:52
Postat av: anna

jaaa joo... men kan du sånt där du då...

2009-06-24 @ 19:50:13
Postat av: Anonym

Klart jag kan?! Tror du inte jag kan nåt? Sånt där är jag ju proffs på. :)

2009-06-24 @ 20:28:15
Postat av: Helena

Hihi!

Såg förresten pärlan idag, på parkeringen i Lillänge. Björkriset börjar se lite visset ut...

2009-06-24 @ 20:52:54
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Markus Johansson/Telia Kundservice

Kan väl säga att vi är flera som finns här och kan hjälpa till om du har problem. Du får gärna använda adresen jag har lagt in så kan jag titta på det om du vill.



Markus Johansson

Telia Kundservice

Postat av: anna

ååååhh marcus, det skulle ju va himla bra! fast vad jag behöver är nog en hjälp på plats är jag rädd. men du får gärna göra ett försök! :)

nu har jag ÄNNU fler vänner på telia!

2009-06-25 @ 19:50:53
Postat av: Lena H

Tack så himla mycket för att vi fick vika oss dubbla av skratt istället för att fundera på vad vi ska göra när vi blir stora och deprimera över det. Mest skrattade vi åt fälgen i baksätet. Min kompis Ulrika kunde inte måla naglarna, utan sa åt mig å va tyst så hon fick måla klart först. Du är hennes nya idol.

2009-07-13 @ 20:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0