en mil. EN MIL!!!!

Idag efter jobbet fick jag en av mina mer ogenomtänkta idéer.
Efter en liten vadslagning kände jag mig tvungen att ge mej ut och springa, och så kom jag på att jag skulle variera mej lite från den platta 6-kilometersrundan runt lugnvik.
Sagt å gjort, jag knatade upp till ÖSK och begav mig iväg på 10-kilometers-tävlingsspåret.
Aldrig kunde jag väl tro att en mil var så lång. Visserligen sprang jag runt runt först innan jag visste vart jag var och kunde fortsätta, men ändå. Det var bergsterräng av värsta sorten, rätt upp å rätt ner å rätt upp.
Och aldrig verkade det ta slut.
Efter en timme kände jag inte längre att jag var gjord av kött och blod, snarare anläggningsbetong.
Skinkorna pulserade å benen värkte. Håret hade krullat upp sig i svetten och huvudet bankade.
Rätt vad det var tyckte jag det såg ut som jag var vid Lillsjön, men tack och lov var jag inte det. Inte för att jag vet hur jag skulle ha tagit mej dit utan att passera någon civilisation, men man vet ju aldrig.

Så, när det kändes som att jag var halvvägs till Torne träsk så dök det upp; slutet.

I mitt inre såg banan ut ungefär så här:



Förutom att det är det värsta jag varit med om så gick det bra.

Jag kände mig fräsch som en nyponros när jag ramlade in på hemköp efteråt, flåsande, höglila i ansiktet, svettig och med snorsträngar på jackärmen. Och förmodlgen lite i ansiktet också.


Kommentarer
Postat av: Rikkard

Man ska inte tro allt man läser på internet.

2009-06-07 @ 09:09:43
Postat av: Maria

ja jysses, vad duktig du är. Jag och peter gick en mil för inte så längesedan, det var jobbigt nog. hejja på.

2009-06-07 @ 09:55:36
URL: http://iamiamaria.blogg.se/
Postat av: Amelie Nilsson

Vi får hoppas att tjejmilens mil är något plattare då. ;)

2009-06-07 @ 17:26:13
URL: http://www.stenen.net
Postat av: anna

hörrödu rikkard, jag ska personligen dra upp dej från ditt sängläge framför datorn å ta med dej på den där trippen, då ska vi se vem som gnäller sen!!

2009-06-07 @ 18:04:51
Postat av: Ida

Åååh vad du är duktig anna =)

Kan lova att tjejmilen är lite plattare, och inte som en berg o dal bana, fast om jag minns rätt finns det en riktigt riktigt jobbigt, lång och dryg backe där med.. men den klarar vi nog.. =)

När ska vi ses? =)

Kram

2009-06-10 @ 12:22:01
URL: http://hamrins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0