SYLT


Blåbärsplockning i hårt klimat vid skidstadion. 
Observera det praktiska systembolags-kärlet som endast erfarna plockare använder sig av.

Utöver tre deciliter blåbär fick jag också med mej kunskapen att det är fullt möjligt och inte alls särsilt svårt att gå vilse på skidstadion. Om man har tillräckligt dåligt lokalsinne och bara tittar ner på blåbären som någon redan har plockat, så kan man komma fram på ett HELT annat ställe än där man började även fast man tror att man har gått samma väg tillbaka. Ja man kan helt plötsligt nästan vara på jobbet! Är det inte fantastiskt.
Jag ska kolla om man kan få köpa en sån där liten barn-kundvagn med en flagga på som jag kan ha med mej, så kanske någon hittar mej.
Det regnade ganska mycket.
Särskilt mycket när man har en regnjacka som inte tål regn. Och vanliga byxor som ABSOLUT inte gör det.
Men eftersom man är en riktig viking så plaskade jag tappert vidare genom tuvor, stenar och skidåkare.




Och allt detta blev detta, och en hink med vinbär på balkongen som jag måste förbarma mej över innan något annat gör det.




Jag blir alldeles rörd över mina fina husmoders-instinkter.

Kommentarer
Postat av: Helena

Visst är det härligt med bärplockning? Fast själv har jag mest fått hjälp, både i bärbuskarna på tomten och nu ikväll när svärmor ringde och ville ge mig 7 liter lingon!! Tackar och bockar säger jag...

2009-08-30 @ 19:08:08
URL: http://helenashopkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0