När Anna själv får välja

Igår efter jobbet skulle vi på bio, och jag skulle välja vad vi skulle se. Det brukar inte bli så bra, och det blev det inte den här gången heller. Jag hade läst så bra recentioner om "Låt den rätte komma in", men jag hade visst missat att det var en vampyrfilm. Kort sammanfattning: En liten kille träffar en liten tjej på gården. So far so good, det här kan väl vara en trevlig liten film tänkte jag. Sen sa hon att hon var en vampyr och det var väl ungefär där den började vara mindre bra.


När bion var slut ville jag få upprättelse, så vi hyrde en film som jag tyckte verkade alldeles hysteriskt rolig.

"Be kind rewind": : Jack Black (som alltid är så himla bra) bodde vid ett kraftverk och var inlindad i folie.

När polarna kom dit och hälsade på hade dom kastruller och silar på huvet..

Ja sen ska han sabotera det där kraftverket, men det går lite snett så han blir magnetiserad istället. Så då sugs han till lyktstolpar och stängsel och sånt. Sen har han en kompis som jobbar i en videobutik och där råkar han avmagnetisera alla filmer, och för att ställa allt till rätta kommer dom på att dom ska spela in alla filmer igen, själva, med sig själva i alla rollerna..... Jag somnade i samma veva som dom höll på att spela in Ghost Busters. Där dom hade satt på två stora typ ventilationstrummor på en bil för att det skulle bli en... ja, bil av nåt slag. Ungefär så var det.
Ja men det lät ju så roligt.. Men var så... eehh, dåligt.


Om det finns några som helst tveksamheter; jag rekommenderar INTE den här filmen.
Föresten fyller jag år i morrn.
Idag har varit hemma hos mamma och pappa, firat pappa i efterskott och mej i förskott.
Traditionsenligt önskade sig pappa lång-kalsonger på fars dag, och lika traditionsenligt fick han det.
I år blev det lite djuriskt med zebra-mönster. Förra året fick han svarta med stora röda blommor på, mycket
klädsamt. Jag har tagit kort när han modellade i dom, men tyvärr hittar jag igen det. Men jag ska fortsätta leta, var så säker.
Firar-menyn idag bestod av schwarzwald-tårta som jag husmodrat ihop:

samt paltbröd med fläsk.
Kan det bli bättre! Jag skulle kunna leva på fläsk varenda dag om det behövs.
Nu ska jag gå och lägga mej och invänta den stora dagen när jag blir ännu lite visare och förnuftigare.
Och några kli-ploppar rikare.
Hurra hurra hurra på mej i förskott, god natt.
 


Kommentarer
Postat av: a finmoster

Grattis på den stora dagen! Kram från a finmoster!

2008-11-12 @ 08:39:59
Postat av: mikkaelo

Godmorgon :D

2008-11-12 @ 08:45:48
URL: http://mikkaelo.blogg.se/
Postat av: Amelie Nilsson

Ja se till att leta fram bilden på din pappa så vi får se hur snygg han blev i långkallingarna.

2008-11-12 @ 10:52:22
URL: http://stenen.net
Postat av: n´ bestemorbror

Grattis Anna! Tänk att du redan ha vörte tjugu år!!!

2008-11-12 @ 12:56:26
Postat av: a finmoster

Jaaa.. vi släktingar vill också se Gunnar i dom nya kallingarna.Dom han fick förra året har han visst aldrig visat för oss heller. Vad nu det kan bero på???!!!

2008-11-12 @ 13:42:51
Postat av: Kristin

Grattis på din dag!! Kram

2008-11-12 @ 19:52:06
URL: http://lillprinsessan.blogg.se/
Postat av: anna

Tack så mycket! :D

Jag ska göra MYCKET stora ansträngningar angående blom-kalsongena.

2008-11-12 @ 22:19:51
Postat av: Amelie Nilsson

Och eftersom det är tradition att ge honom långkallingar kan du väl sätta in en bild för varje år? Så vi får se långkalsongmodet genom tiderna liksom. Jaaa! ;)

2008-11-13 @ 09:21:01
URL: http://stenen.net
Postat av: Ida

Ja visst är det trevligt :) hihi .

Du är så välkommen på fika så :)

har du haft en bra dag ?

Kram

2008-11-13 @ 18:48:55
URL: http://hamrins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0