Detta har hänt

Eftersom vi har befunnit oss i bredbands-fattigt land ett tag har det blivit lite klent med nyheter.
Detta har inträffat senaste veckan:

Årets första glass


Vi har varit ute och lagt nät. Man kan väl sammanfatta det med lite vatten, mycket is.
Men har man en sån här isbrytar-eka går det ju bra.
Resultatet av den lilla trevliga turen (där vi fick bära båten som vägde ca hur mycket som helst, ca hur långt som helst.) blev 10 kg fisk och ett mycket varierande humör.
   




I lördags var vi ute på galej med Jonny & Lotta,
    
å i söndags var vi på dop, hämtade Stella & var ute på sjön.
Och igår hade vi middags-picknick på Frösön (med fisk-soppa å rökt-lax-macka. åååhh så huslig jag var när jag packade den lilla korgen med den hemgjorda fisksoppan som stått och puttrat i flera dagar på spisen. 
Eller i alla fall ica-kassen med Keldas färdiga soppa) med så här härlig utsikt:


Sen avslutade jag dagen på bästa möjliga sätt, hos tandläkaren.
Jo! Jag var på  vår-promenad med Jennie & Alvin också, och åt glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0