Nu är jag glad igen

Är det inte TYPISKT när jag har suttit och jävlats med symaskinen i tre dagar, och så packar jag in den i pärlan och far iväg till mitt nya hak Sy & Damm.
Karln tar fram maskinen (symaskinen) å sätter sej och syr som han aldrig gjort annat. Och MASKINEN syr som den aldrig gjort annat, fast det är just nåt annat den har gjort sista tiden.
"Jaha, den verkar ju funka bra den här" sa karln.
"Mmmm" sa jag och åkte hem.
Och den går som ett skott!

Bilder från mitt liv som designer:

Vårt hem har förvandlats till en sy-stuga
image333

Den som tyckte att armarna på 70-talsklänningen såg lite tajta ut hade alldeles rätt.
Efter att jag gjort om lite så funkade det inte riktigt att komma i armarna. Det vart nåt vajsing.
Så den blev såhär istället: (Man behöver inte bry sig om att jag står som ett mähä)
image335

När man är designer har man alltid sytråd på sej överallt.
image336

The naked ladie är nu uppstoppad med Patriks kalsonger och gasbinda runt midjan 
så att hon blir lite trindare. Hon har gjort sitt första uppdrag, som provare till den rosa klänningen.
Håret ramlade förresten av igår.
image337

Nu håller jag på med min Marilyn Monroe-klänning. Det blir hemskt bra, förutom att det blev lite för mycket grädd-bakelse av det hela, så nu har jag sprättat bort kjolen och ska justera lite grann.
Fast det gör jag klart i morrn för nu har jag suttit så länge så jag sydde ihop nederdelen med halsen.
Det blev plötsligt en himla massa utgångar på den.

Jag & Therese var en sväng på stan idag (och så fikade vi super-goda mackor på Pause i går kväll, rekommenderas starkt!), jag fyndade ett par svarta strump-byxor och vita sol-glasögon till bilen.
Bra shopping-runda.

I morrn kväll ska vi till Jennie, Erik & Alvin på ost, kex å vin-kväll, åååh va mysigt det ska bli! 

god natt

(Fin-moster, hoppas ni hade en bra semester! Du missade väl inte att du fick svar på förra kommentaren? :D  Under tack för fina kommentarer.
Jag är särskilt nöjd med det sista.   )

Kommentarer
Postat av: Rikkard

Inget ont om dina syinlägg, de roar men nu vill jag se lite bilder på en av mina damer :D

2008-04-06 @ 20:44:31
Postat av: Anna

Ska bli :D
Den som väntar på nåt gott.

2008-04-06 @ 21:27:21
URL: http://annastekpanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0