Jooorå, för så ÄÄÄR det.


Idag har jag stått på Kjell & Co lite för länge, och försökt byta in mina hörlurar till
mp3´n eftersom dom som jag köpte där i somras har gått sönder.
-Jahaa... säger killen och kollar skeptiskt på mina lurar.
-Och jag köpte dom här i juni. Dom är helt döda, lyssna får du höra, säger jag och höjer lite på ögonbrynen och ser efter så att han verkligen hör hur tyst det är.
Jag har till och med förberett mig så att han ska få höra i ett par andra lurar att det inte är nåt fel på själva mp3n.
-Joo...
-Så det måste vara dom som inte funkar, säger jag och känner mig lite som Sverker i Plus.
-Joo, men det är bara det att jag känner inte igen dom..
-Jo jag köpte dom här i somras.
-Mhmm.
Killen kollar igenom alla hörlurar, men dom finns inte där.
Sen börjar han kolla i Kjell-tidningen, men kan inte hitta dom där heller.
-Fast det var ju i somras.
-Jo, det här är sommarkatalogen, säger han trevligt och bläddrar vidare, fast han säkert hade lust att säga något annat.
-Men det är här jag har köpt dom.
-Ja ja, jag ska gå och kolla med en annan kille om han känner igen dom.
Lite triumferande står jag kvar och väntar på att han ska komma tillbaka och be lite om ursäkt för att han hade glömt bort att dom faktiskt visst hade haft dom och så får jag ett par nya fina som låter.
Men när han kommer tillbaka säger han att jag har köpt dom på Clas Ohlson.
-Nähäää, jag är HELT säker på att jag har köpt dom här. Vi var två som var här till och med! Säger jag och ser framför mig hur jag stod där och köpte dom där himla lurarna i somras.
-Fast min kollega har jobbat på Clas Ohlson och är ganska säker på att dom är därifrån.
Hade jag varit fullt normal, hade jag vid det här laget kanske tänkt att jamen då borde det nog vara så.
-Men jag VEET att jag har köpt dom här, jag handlar aldrig på Clas Ohlson. (eeehh, inte riktigt sant, men jag hade  slut på argument och VISSTE ju ändå att jag hade rätt. Som vanligt.)
-Ja... sa stackarn lite villrådig. Men om du tar med ett kontoutdrag så vi ser att du har köpt dom här så kan jag hjälpa dig.
-JAA, det ska jag göra. Då kommer jag tillbaka om en stund. För jag är HUNDRA på att jag har köpt dom här.
Anna 5 år har kommit fram. Jag klampar därifrån och tänker att det faktiskt är lite halvdålig service. Att dom inte ens håller reda på vad dom har för grejer!
Så ringer jag till C för att berätta det mycket irriterande att dom inte TRODDE PÅ MIG! Fastän vi hade varit där samtidigt och handlat i somras, och så fick jag inte några nya.
- Det var väl på Clas Ohlson du köpte dom?
Huuuu. Nu kan jag ALDRIG gå dit igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0