POLISEN HAR TAGIT MEJ IGEN

Igår gjorde jag och Gunilla middag innan vi tog pärlan till Aspåsnäset på dans. För en gångs skull blev jag så hiskeligt sugen på cider till maten, och köpte därmed en flaska på konsum. Till min förskräckelse såg jag att den inte var alkoholfri när jag hade hinkat i mej några glas. Det var visserligen bara 0,7 procent och Gunilla sa att småbarn får köpa sånt, vilket dom inte alls får Gunilla, men det kändes ändå lite brottsligt. Tänk om dom tar mej sa jag, men Gunilla vidhöll att småglin i så fall inte skulle dricka annat än konsum-cider om det nu skulle göra dom gladare på något sätt.
Hur som helst så puttrade vi iväg med pärlan, och inte helt otippat stog dom efter den där lill-vägen och stoppade allihopa.
GAAAAAHHH tänkte jag och började som vanligt svettas. Fast jag var ändå lite glad att dom tog mej under ordnade former och inte under en jakt som jag är van vid. Eller ja, jakt och jakt, att åka efter någon som kör 30 km/h kanske inte räknas till jakt.
I alla fall så visade det sig att jag inte var full och att jag hade körkort. Däremot hade jag visst inte rätt skattemärke, så då var hon tvungen att ringa å kolla så pärlan inte var stulen och brottslig, och då kände jag mig ÄNNU kriminellare när alla andra fick åka vidare och vi fick stå kvar för vidare utredning så att säga.
Men det gick så bra så, jag var helt oförstående till det hela och har då inte sett något annat märke,så hon tänkte nog att den stackars saten förmodligen inte kan göra någon större skada ändå.
Ja så det blev inget häkte utan en MYCKET trevlig kväll!


Förra helgen däremot när stackars Anna var passagerare till samma ställe, hade jag förmodligen åkt dit för både det ena och det andra. Man SKA inte köra när man är trött, speciellt inte när man har jobbat  sexton dagar i sträck och inte sovit riktigt så mycket som sig bör.

För att inte bli av med körkortet nöjer jag mig mej att informera om två av situationerna
1. Ett rödljus som var lite svårt att uppmärksamma, tills Anna skrek att jag nog borde stanna. Sen satt hon och skrattade hysteriskt en stund, förmodligen en kombination av chock och skräck för att åka vidare. 
2.En dörr som jag visst råkade glömma att stänga som flög upp i första högerkurvan som jag också nästan hade glömt. Tur att jag hade bälte, annars hade Anna och pärlan fortsatt sin färd utan mej efter att jag ramlat ur.
Usch, jag blir alldeles nervös när jag tänker på det.
Jag ska aldrig aldrig vara ute med pärlan igen när jag är sådär trött. Aldrig aldrig.

Jaha, annars har det inte hänt så mycket, jag är fortfarande täppt i hela huvet och hostar och kraxar sen förra helgen.
Efter att ha varit ute och fröjdat både fredag och lördag, svettats å frusit, så kompenserade jag med lite feber och tokförkylning. Men nu är jag less på att handla nässpray och mjukt snor-papper, JAG VILL BLI FRISK OCH PIGG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0