Home sweet home

I morse tänkte jag kliva upp våldsamt tidigt för att gå och träna.
Men volymen på mina halsmandlar ökade dramatiskt igår kväll, och nådde sin kulmen inatt när dom uppnådde basketbollstorlek.  Så det blev inte så tidigt, men tränade gjorde jag.
Sen puttrade jag å pärlan iväg mot mordviken, och tankade på macken i brunflo där jag å Gunilla nästan höll på att bli brottsliga häromsistens när vi inte tänkte betala bensinen.
Det är alltid lite lurigt att tanka på något annat ställe än shell på kyrkgatan, som är mitt stamställe där jag alltid tankar, vid samma pump varje gång. Där vet jag vart jag ska och vad jag ska göra.
Jag är så nervös att jag ska antingen fastna med bilen mellan pumparna, eller ställa mej på fel ställe och tanka i nåt helt annat än bensin å så exploderar pärlan.
Men det gick bra.
Nu är jag framme.
Åååhh sån härlig dag!
Efter att ha stekt i vårsolen blev det ett paltbröd-å-fläsk-kalas av sällan skådat slag. När det vankas något annat än gröt tänds numer något djuriskt inom mej, och jag kan äta hemska mängder. Det gjorde jag, och tänkte att nu kommer jag inte behöva äta förrän i maj. Tidigast.
Men sen satt man där med en korvmacka och ett glas oboy i alla fall.



Den här farbrorn hittade vi på byn och tog hem.


Sally onsdags-slappar


Finaste mamma




Och nu lyser den där himla månen.






Om min onda hals inte har utvecklat sig till något dödligt tills i morgon (vilket det finns risk för)
så kanske, kanske, kanske jag ska åka skidor. Men bara kanske kanske.

Kommentarer
Postat av: a finmoster

Nu måste jag lägga mej i!!! En grundregel är att aldrig aldrig träna när man är sjuk.

2009-03-12 @ 09:20:59
Postat av: Anonym

men jag var inte sjuk, bara lite öm..

NU är jag däremot sjuk.

2009-03-12 @ 18:34:43
Postat av: a finmoster

Sjuk !!Precis som jag trodde! Det räcker med öm. Ingen träning bara vila, dricka och äta glass. Då kanske du varit frisk nu!

2009-03-12 @ 20:09:49
Postat av: Ann-Sofie

Hej! Nu följer jag din blogg från min blogg! e ju purfärsk på det här så jag håller på att lära mig mest möjligt! tar gärna emot tips:)

2009-03-12 @ 20:40:21
URL: http://annsofiesandstrom.blogspot.com/
Postat av: hanna

härligt att höra att du lever efter strapasterna i vasaloppets spår!

2009-03-12 @ 22:54:50
URL: http://hannarebecka.blogspot.com
Postat av: Ida

Heeeej :)

Du ska vi ss idag? Du kanske vi komma hem till mig? jag har bakat kaka, igår iofs.. men den är nästan nygjord ;)

Hör av dig isf.

du kan ju få mitt mobilnummer.

076-8044860

2009-03-17 @ 12:22:40
URL: http://hamrins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0