Joo du Gunilla..........det var en grej....


Nu är det bara sex dagar kvar till vasaloppet! Så himla kul!
Igår började Gunilla ställa en massa konstiga frågor om stugan vi ska bo i. Om det verkligen finns toalett, om det är nära till starten och sånt där. Eftersom jag bara glatt har bokat och betalat så visste jag inte riktigt alls, men för att hålla henne vid gott mod så sa jag att det naturligtvis var både det ena å det andra.
Och tänkte att det kanske var dags att kolla det.
Saker jag visste: 1. Det ligger väldigt pittoreskt långt ute i skogen.
2. Jag har bokat den.
3. Det klart den borde ligga ganska nära starten.
Sen pratade jag med min privata lokal-kännare som sa "men det ser ut som att det ligger mitt i samhället om man kollar på kartan". Äsch då sa jag, det gör det inte alls, det ligger så fint ute i skogen.
Så hittade jag stug-papperen och läste: "Timmerstuga på tomt i villaområde".
Jaja, men det låter ju jättemysigt.

Sen tittade jag på kartan och såg att det kanske inte var RIKTIGT sådär jättejättenära starten som jag trodde.
Inte nära alls faktiskt.
För att vara exakt så var det *****ehhrrrmm****** ..... (nu tittar jag bort och mumlar lite men det hjälper inte) ungefär en sisådär... eeehhhrrmtretton mil.
Men nu ska vi tänka positivt! Det FANNS toalett! Det är ju jättejättebra!
Snälla Gunilla dorma inte av. Det kommer ju att bli så bra! Om vi bortser från att du kanske måste skjutsa mej vid tresnåret på morgonen. Men det blir så bra! Det är bra att komma upp i tid på morgonen! Jättejättebra!
Och förmodligen behöver du inte vara utan mej så länge heller, dom drar första snöret tio i elva.

Kommentarer
Postat av: Helena Skogelid

Men du, om du starar vid stugan och åker mot starten kan ju Gunilla hämta upp dig när du har 4 mil kvar. På så sätt har du ju åkt vasan redan och så får ju hon sovmorgon också!!!

2009-02-23 @ 21:38:43
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Kusin Monica

Kan du inte lägga ut dit startnummer så vi kan följa dig via internet?

2009-02-24 @ 08:32:24
Postat av: a finmoster

Jag tycker att Helenas förslag verkar kanon. Jag tror att du gillar lite spänning i tillvaron, för du lär få sällskap kanske med både vargar och ev björnar som vaknat. Jag såg ett björnprogram igår och där var björnarna inte alls farliga. Det blir nog en mer spännande tur än att trängas med svettiga gubbar o tanter.

2009-02-24 @ 12:23:09
Postat av: n´ bestemorbror

Håller med dotra att du måste lägga ut ditt startnummer!!

Jag vet att du inte bryr dig om vad finmoster säger utan att du kommer till start. Jag håller tummarna så att du vinner damklassen. Du förstår att vi har stora förhoppningar på dig, du är ju den enda i släkten som åker/har åkt.

2009-02-24 @ 12:41:51
Postat av: a finmoster

Jag tror iallafall att Anna förstod mitt inlägg. Med björn och varg i hälarna kommer du att vinna hela rasket, kanske t o m varva dom andra. Heja på Anna! Jag håller Stenmarktummen!

2009-02-24 @ 14:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0