Anna fyndar i golvbrunnen och Jag ska måla hela världen lilla mamma



Det sistnämnda är jag på god väg att genomföra. Jag har hunnit med lill-hallen, tröskeln, byxorna, en bit av dörrkarmen, handfatet, badkaret, håret samt en liten fläck på kaklet. Jag misstänker att jag kommer upptäcka fler förgyllda platser allt eftersom.
Jag började redan igår och tänkte att det här lär ju gå på ett litet kick. Det gjorde det dock inte. Eftersom jag inte är någon erfaren målare så visste jag inte att en kvadratmeter på målar-burks-språket inte är lika mycket som en kvadratmeter på ett vanligt språk. Nog för att jag är dålig på matte, men jag ser i alla fall skillnad på TIO och TRE kvadratmeter.
Min lilla fjant-liter räckte till: En vit fläck på väggen, resterande 9 deciliter försvann in i rollern och kom inte fram förrän när jag tvättade ur den.

FÖRE


EFTER
(Ja förutom att det där fiskenätet ska bort och mina förstoringar som jag har beställt ska hänga där, så är det klart.)

Efter att ha gjort fint i hallen var jag tvungen att köpa en tvättkorg på Åhléns.  Tanten i kassan var så himla glad och skrattig, och hon tittade så leende på mej. Åååh vad trevligt med så glada människor tänkte jag. Till slut började jag nästan misstänka att hon var INTRESSERAD av mej, SÅ glad och skrattig var hon, så jag reserverade mej lite och tänkte att nån måtta får det väl vara.
När jag kom hem såg jag att jag var vitprickig i hela ansiktet.


Som avslutning på den här trevliga dagen

bestämde jag  mig för att rensa golvbrunnen. Där fyndade jag diverse grejer. Efter att ha tagit upp det där locket och mött halva min frisyr där nere, så stötte jag även på ca 1000 hårspännen, två fotfilar, en skrubbvante, värmeljus, en strumpa och lite annat som kan vara bra att ha.

Jo! Jag har ju limmat ihop benen på mina fin-stolar också. Så nu är det inte längre med fara för sitt eget liv som man sätter sig till bords.

Fina och i princip ofarliga. Så länge man sitter försiktigt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Å herregud vad jag skrattar när jag läser dina blogg inlägg, tårarna bara sprutar .. =)

2009-02-17 @ 22:21:38
URL: http://hamrins.blogg.se/
Postat av: Kusin Monica

Åh vad roligt att du äntligen har skrivit igen. Jag som bara är hemma och är mammaledig väntar med spänning på varje nytt inlägg.

2009-02-18 @ 08:30:08
Postat av: a finmoster

Inte är det min ögoninfektion som gör att tårarna rinner, det är ditt superkula bloggande. Jag säjer som Monica: ÄÄÄntligen!

2009-02-18 @ 12:50:21
Postat av: anna

men ni är ju bara för snälla!!

2009-02-18 @ 12:58:09
Postat av: Anonym

Bra att de ovan fann ord, för jag gör det inte :D

2009-02-18 @ 17:58:30
Postat av: Rikkard

Mitt namn ville visst inte vara med.

2009-02-18 @ 18:13:25
Postat av: Helena Skogelid

Värmeljus, fotfilar och skrubbvante.... Hur i helskotta får det plats i en golvbrunn??? Du måste ju fått översvämning i badrummet varje gång du duschat, eller?

2009-02-19 @ 08:07:22
URL: http://mattjat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0