Kanal 5 diskuterar huruvida man ska byta ut Jamie Oliver




mot "Anna & Mari lagar"


Hur kunde det bli såhär? Så lika men ändå så olika.


Mari är nöjd med sin insats.

Till en början var hon lite nervös inför bak-projektet och ville ha 
coachning. Men blev snabbt självständig och tog egna djärva initiativ (tex att INTE fråga varje gång om "det här verkligen är en tesked"), och utbrast plötsligt glatt "jaha! här skare va tre matskedar kaffe!" och började sleva upp kaffepulver direkt ur påsen. Lyckligtvis hann jag hejda hennes framfart innan pulverkaffe-kakan hade varit ett faktum, men höll mej fortsättningsvis i närheten av både henne och bunkarna.

Mari är glad ändå


Ordföranden i glupskhetsförbundet skyndar sig att smaka, och bränner tungan på en hallongrotta med snitt-temperatur 225 grader.
 






Finn ett fel.


Ökensand med betong-touche. Dom ser så delikata ut att dom skulle kunna 
vara omslagsbild i 7 sorters kakor.




Kvalitetstest är den viktigaste av alla tester i bakning.




En krämig och härligt hemmagjord vaniljsås.
Här vet vi inte heller EXAKT var det började gå snett.


Och resultatet: (efter magknip)

Trallallalllalaaa vad vi är bra


Kommentarer
Postat av: n` bestemorbror

Ja du Anna, generna går i arv, du har ju fått ganska många från finmoster men du har tydligen även fått ökensandsgenen från mig!!!

När Monica var liten ville hon att vi skulle baka (Ulla var inte hemma). Sagt och gjort, fram med kokboken, hittade en sort som inte såg alltför svår ut (ökensand förståss). Vi bakade och gräddade strikt efter "manualen" och resultatet lät inte vänta på sig, kakorna döptes därefter till ökensten!!

2009-04-03 @ 08:23:55
Postat av: n` bestemorbror

Ps. Det enda jag bakat sedan dess är pinnbröd. Ds

2009-04-03 @ 08:26:12
Postat av: a finmoster

Jag har aldrig bakat pinnbröd, eftersom jag en gång satte mej på pinnbullsdeg (den låg på en bricka som i sin tur låg på en stol). Mamma fick göra en ny eftersom mina syskon är så kitsliga.

2009-04-03 @ 17:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0